همشهری آنلاین: ۱۱۰ نماینده مجلس طی نامه‌ای از رئیس سازمان صداوسیما خواستند زمانی را برای منتقدان ژنو در رسانه‌های ملی فراهم آورد تا آنها نقطه‌نظرات خود پیرامون این توافق را بیان کنند.

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای از عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران خواستند وقتی را برای منتقدان توافق هسته ای ژنو در رسانه‌های ملی فراهم آورد تا آنها نقطه‌نظرات خود پیرامون این توافق را بیان کنند.

در متن این نامه که تاکنون به امضای 110 نفر از نمایندگان مجلس رسیده و خبرگزاری خانه ملت آن را منتشر کرده، آمده است:

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای مهندس ضرغامی

با سلام و احترام

درنامه قبلی تعدادی از نمایندگان، درخواست برگزاری جلسات نقد توافق ژنو در رسانه ملی را تقدیم آنجناب نمودند ولی حضرتعالی در پاسخ به درخواست ایشان پاسخ فرمودید: که حمایت از توافقنامه ژنو در دستور کار رسانه ملی است و فعلا رویکرد انتقادی به مصلحت نمی باشد. بماند که بسیاری از نمایندگان ملت نیز مصالح کشور را در این حوزه حتما در نظر گرفته اند که این درخواست را داشته اند ولی جا دارد که جنابعالی مجددا درخواست را بررسی و دنبال نمایید. دفاع از حقوق یک ملت که آیندگان درباره آن قضاوت خواهند کرد صحبت از دستاوردهای یک ملت است و کیان و حیثیت یک کشور است و جا دارد ذکر شود رویکرد انتقادی نیز عین حمایت است ولی حمایتی مشروط به تحقق منافع ملی کشور عزیزمان.

در رسانه ملی مسئولین مذاکرات صدها ساعت حاضر شدند و به صورت یک طرفه و منولوگ کار خود را در بسته زیبا ارائه نمودند و کمتر منتقدی اجازه حضور در رسانه ملی را داشت تا داخل این بسته به ظاهر زیبا را برای مردم پرافتخار ایران مشخص کند. هر چند گستاخی های طرف های مذاکره کننده در عدم پذیرش سفیر ایران در سازمان ملل، دیدار با براندازان، تحریم های جدید علیه ملت ایران، صدور قطعنامه های توهین آمیز، زیر سؤال بردن انتخاب مردم در خرداد 92، فشار برای آزادی ازدواج همجنس بازان، توهین کلامی مستمر، فشار حقوق بشری برملت پرافتخار در خدمت به بشریت از طرف بی آبروترین کشورها در حوزه حقوق بشر، همه و همه زیبایی ظاهری این بسته را از بین برده است. به نظر جا دارد جنابعالی در این رویه تجدید نظر کنید که اگر بگذرد و منافع ملت ایران از میان رود آن وقت دیر خواهد بود.

محمد رضا باهنر، اسماعیل کوثری، مهرداد بذرپاش،مهدی کوچک زاده،الیاس نادران، مرتضی آقاتهرانی، مجتبی رحماندوست، حمید رسایی، علی اصغر زارعی، بیژن نوباوه، علیرضا زاکانی، فاطمه رهبر و فاطمه آلیا از امضا کنند گان این نامه هستند.

کد خبر 255713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز