درحالی‌که مقامات دیپلماتیک و بانک مرکزی از امکان دسترسی ایران به دارایی‌های ارزی آزادشده خبر می‌دهند برخی رسانه‌های داخلی مدعی شدند که این دارایی‌ها به‌حساب بانک مرکزی واریز نشده است.

تسنیم  در گزارشی نوشت: با گذشت ۳‌ماه از این توافق هنوز دلاری به‌دست ایران نرسیده است و یک دلار هم از این پول‌ها در اختیار ایران قرار ندارد و در بانک سوئیس خاک می‌خورد. ایسنا اما روایت دیگری دارد و نوشته درحالی‌که چند روز از موعد واریز قسط چهارم دارایی‌های بلوکه شده ایران می‌گذرد همچنان خبری از واریز قسط سوم و چهارم از سوی بانک مرکزی منتشر نشده است.پیش از این حمید بعیدی نژاد از دیپلمات‌های ارشد ایرانی حاضر در مذاکرات هسته‌ای اعلام کرده بود:

تا حالا 4قسط از 8قسط دارایی‌های مسدود شده کشورمان آزاد شده که با آزادشدن قسط پنجم در هفته آینده، مجموع دارایی‌های آزادشده به 2میلیارد و ٦٥٠ میلیون دلار می‌رسد. او تأکید کرد حساب‌های بانک‌های غیرتحریمی ایرانی نزد بانک‌های ژاپنی و سوئیسی کاملا فعال شده و ثبت سفارش خرید کالاهای اساسی، دارویی و محصولات کشاورزی در حال انجام است. مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه هم درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده نفت ایران گفته است که با وجود برخی موانع و چالش‌ها در روند کار، این کار در مسیر اجراست.

کد خبر 255779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز