همشهری آنلاین: نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: تصمیم دولت آمریکا برای عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی نماینده معرفی شده ایران در سازمان ملل تاثیری در مذاکرات هسته‌ای تهران و واشنگتن نداشته است.

سامانتا پاور

سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه ای‌.بی‌.سی گفت که مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا علیرغم تصمیم اخیر باراک اوباما برای ندادن ویزا به حمید ابوطالبی بدون خدشه در حال ادامه است و در آینده نیز این تصمیم بر مذاکرات تاثیری نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه بیان کرد: انتخاب حمید ابوطالبی به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل قابل قبول نیست و تهران باید شخص دیگری را به جای وی برگزیند.

این در حالی است که ایران تاکید دارد انتخاب ابوطالبی کاملا مناسب است و قصد انتخاب فرد دیگری را برای نمایندگی در سازمان ملل ندارد.

انتخاب ابوطالبی در هفته‌های اخیر واکنش‌های غیرقابل پیش‌بینی و گسترده‌ای را در آمریکا در پی داشته است. این کشور وی را به دست داشتن در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی در تهران در سال 1358 متهم کرده است.

حمید ابوطالبی پیش از این اعلام کرده بود که در جریان اشغال سفارت آمریکا دخالتی نداشته و تنها نقش مترجم آمریکایی‌ها را داشته است.

کد خبر 255847
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز