همشهری آنلاین: استان سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور آماده است تا فردا (سه شنبه) سومین میزبان سفرهای داخلی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید باشد.

حجت الاسلام حسن روحانی

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه 26 فروردین ماه جاری در سفری دو روزه به استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 181 هزار و 758 کیلومتر مربع، در جنوب شرقی کشور می‌رود.

این استان از دو منطقه سیستان و بلوچستان تشکیل شده که از شمال به استان خراسان جنوبی و کشور افغانستان، از شرق به کشورهای پاکستان و افغانستان، از جنوب به دریای عمان و از مغرب به استان‌های کرمان و هرمزگان محدود می‌شود.

رییس جمهوری پس از ورود به زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان در استادیوم 17 شهریور برای مردم سخنرانی خواهد کرد.

قرار است رییس جمهوری در جریان این سفر علاوه بر حضور در جمع مردمی زاهدان به شهرهای زابل و چابهار هم برود.

هم چنین، روحانی با نخبگان، علما و صاحبان سرمایه و صنایع برای توسعه پایدار استان دیدار خواهد داشت.

سفر به استان سیستان و بلوچستان که اولین سفر داخلی رییس جمهوری در سال 93 محسوب می‌شود. رییس جمهوری در سال گذشته به دو استان خوزستان و هرمزگان سفر کرد.

به نظر می‌رسد استان‌های محروم و مرزی نقطه ثقل توجه دولت تدبیر و امید در مرحله نخست است.

  •  گذری بر برنامه های رییس جمهوری در دو سفر گذشته
  • خوزستان نخستین استان هدف دولت یازدهم

24د یماه 1392 رییس جمهوری به خوزستان رفت و در ابتدا با حضور در مصلای آن شهر با مردم خون گرم و شهید پرور استان خوزستان گفت و گو کرد و به آن‌ها گفت که خوزستان را از اوضاع فعلی به اوضاع مطلوب برمی‌گردانیم.

روحانی در این سفر به دیدار نخبگان و فرهیختگان استانی هم رفت و به آن ها گفت: تدبیر سیاست در عرصه داخلی نسبت به سیاست خارجی با همه پیچیدگی هایی که می‌تواند داشته باشد، دشوارتر است.

دیدار با ایثارگران برنامه ثابت سفرهای داخلی رییس دولت یازدهم است و اهمیت دادن به وضعیت آزادگان، جانبازان و خانواده های ایثارگر، از برنامه های کاری دولت است.

شرکت در نشست ظرفیت های توسعه خوزستان و دیدار با سران عشایر از دیگر برنامه های روحانی در سفر به خوزستان بود.

رییس جمهوری هم چنین در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان خوزستان حضور یافت و پس از آن به جمع علما، طلاب و فضلای این خطه پیوست و به آن ها گفت: ملت شریف ایران با رای خود در انتخابات سال 92 به دنیا اعلام کرد که اسلامی توام با اعتدال می خواهد و با تندروی و افراط مخالف است.

تشکیل شورای اداری استان با حضور رییس جمهوری ، دیدار با مردم خرمشهر و دیدن از تاسیسات نفتی دارخوین برنامه های سفر روحانی به استان خوزستان بود که با گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم استان پایان یافت.

  •  هرمزگان دومین میزبان دولت تدبیرو امید

رییس جمهوری در ادامه برنامه سفر داخلی، روز ششم اسفندماه به بندرعباس رفت و پس از دیدار با مردم استان هرمزگان با حضور در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از کارخانه فولاد هرمزگان دیدن کرد.

روحانی به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی هم رفت و برای افزایش بهره برداری از ظرفیت آن دستور لازم را صادر کرد.

دیدار با فعالان صنعت فولاد و توسعه دریا محور، دیدار با علما و روحانیون استان هرمزگان، حضور در بندر جاسک و دیدار مردمی از دیگر برنامه های سفر روحانی به استان هرمزگان بود.

رییس جمهوری همچنین در دومین سفر داخلی خود از مرکز فرماندهی منطقه دوم دریایی ولایت نیروی دریایی ارتش حمهوری اسلامی ایران دیدن کرد و در دومین روز حضورش در استان به دیدار خانواده شهدا و ایثارگران هرمزگان رفت.

روحانی در این استان دیدار دیگری هم داشت که در نوع خود جدید بود و آن دیداری بود با فعالان اقتصادی هرمزگانی که در خارج از کشور به سر می بردند و به آن ها گفت: تصمیم دولت تدبیر و امید این است که شرایط آرامش و ثبات را در عرصه اقتصادی، بازار و سیاست داخلی و خارجی حفظ کند.

شرکت در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، دیدارِ با منتخبان استانی، حضور در مرکز فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیدن آخرین دستاوردهای این نیرو و هم چنین حضور در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بازدید از زیردریایی طارق 901 و ناوشکن جماران بخش های دیگر سفر روحانی به استان هرمزگان بود.

بخش پایانی دومین سفر داخلی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید گفت و گوی زنده روحانی با مردم استان هرمزگان و پاسخ به سوالات مطرح شده بود.

کد خبر 255916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز