سخنگوی دولت می‌گوید: قسط پنجم از دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد شده و به‌حساب بانک مرکزی واریز شده اما نقل و انتقال آن زمان بر است.

سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه اما می‌گوید تا‌کنون 4قسط از دلارهای ایران به‌حساب بانک مرکزی نزد بانک‌های خارجی واریز شده و قسط پنجم هم در روزهای آینده واریز می‌شود. این اظهارات در حالی بیان شود که مهدی دواتگری رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس دیروز گفت: متأسفانه این مبالغ هرچند در حسابی به نام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سوئیس و عمان موجود است، ولی قابل برداشت نیست.

قسط پنجم هم واریز شد

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری گفت: اقساط مربوط به 4میلیاردو200 میلیون دلار در قالب 5 قسط تاکنون دریافت شده و منابع در اختیار ایران است. به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت درخصوص وضعیت بازگشت دارایی‌های بلوکه‌شده ایران و گمانه‌زنی‌های ایجادشده درخصوص تأخیر در عودت آن، افزود: روال اداری برای بازگشت دارایی‌های بلوکه‌شده ایران و انجام تعهدات در مهلت‌های مقرر، به زمان نیاز دارد. نوبخت تصریح کرد: صرف‌نظر از روند طولانی مدت بازگشت، به همه تعهدات دست یافتیم و منابع در اختیار ایران است.

معاون وزیر خارجه در واکنش به ادعاهای مطرح شده مبنی بر عدم‌واریز دارایی‌های آزادشده ایران اظهار کرد: تاکنون تمامی 4قسط قبلی به‌حساب بانک مرکزی واریز شده است. سیدعباس عراقچی دیروز در گفت‌وگو با ایسناگفت: تاکنون همه اقساط طبق توافق ژنو پرداخت شده و در حساب بانک مرکزی قرار دارد. او توضیح نداده که آیا ایران حق دسترسی به دلارهای آزادشده و انتقال به داخل یا مصرف آن را دارد یا نه؟ این گزارش می‌افزاید: با آزادشدن قسط پنجم در هفته جاری، مجموع دارایی‌های آزادشده به 2میلیارد و ٦٥٠ میلیون دلار می‌رسد.

کد خبر 255961
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز