همشهری آنلاین: رویداد سطح بالای "وسیس+ ۱۰" (The WSIS+۱۰ High-Level Event ) که در واقع پیگیری اهداف دو اجلاس سران جهان درباره جامعه اطلاعاتی (WSIS) را بر عهده دارد؛ نخستین روز از نشست چهار روزه خود در ژنو را برگزار کرد.

wsis

wsis

رویداد سطح بالای "وسیس+ 10" شکل گسترش یافته فروم‌های مرتبط با مفهوم جامعه اطلاعاتی است که در پی اجلاس‌های سران‌ جهان درباره جامعه اطلاعاتی شکل گرفت.

در این رویداد که از تخصصی‌ترین نشست‌های جهان است؛ پیشرفت‌های مربوط به اجرای نتایج  دو اجلاس جهانی سران جهان درباره جامعه اطلاعاتی در زمینه یازده خط عمل جامعه اطلاعاتی مورد بازنگری قرار می‌گیرد و در واقع می‌توان آن را مرور دستاوردها؛ ده سال پس از آخرین اجلاس سران جهان درباره جامعه اطلاعاتی خواند.

رویداد سطح بالای "وسیس+ 10" در مقر اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد برگزار می‌شود.

جهان تاکنون شاهد دو اجلاس در سطح سران برای تعریف جامعه اطلاعاتی بوده است که نخستین آن‌ها در سال 2003 در ژنو و دومین مورد ان در سال 2005 در تونس برگزار شد.

رویداد چهار روزه "وسیس+10" موسوم به نشست فیزیکی (Physical Meeting) که در پنجمین مرحله از این سلسله نشست‌ها دنبال می‌شود؛ چهارمین نشست فیزیکی به شمار می‌آید.

این نشست‌ها از جولای 2013 آغاز شد.

مرحله اول به آغاز روند مشورت‌های باز (Initiation of the Open Consultation Process ) در این زمینه اختصاص داشت.

مرحله دوم روزهای هفتم و هشتم اکتبر 2013 در قالب نخستین نشست فیزیکی برگزار شد.

مرحله سوم در روزهای 16 تا 18 دسامبر 2013 در قالب دومین نشست فیزیکی دنبال شد.

مرحله چهارم در روزهای17 و 18 فوریه 2014 به صورت سومین نشست فیزیکی دنبال شد.

نشست کنونی (14 تا 17 آوریل 2014) که مرحله پنجم را نمایندگی می‌کند؛ چهارمین نشست فیزیکی در این زمینه است.

این نشست از این جهت اهمیت دارد که احتمالا اخرین نشست در این زمینه است. پیش از این قرار بود مرحله ششم نیز در روزهای 28 تا 31 ماه مه سال 2014 تحت عنوان پنجمین نشست فیزیکی دنبال شود؛ ما کارشناسان معتقدند این نشست آخرین نشست برای بررسی دستاوردها و چالش‌های ده ساله پس از نشست 2005 تونس است.

کد خبر 255969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز