همشهری آنلاین: سوال حسینیان ،‌رسایی و زارعی از وزیر نفت از وظایف وزیر مربوطه نیست از این رو سوال کننده باید اثبات کند که سوال در قلمرو وظایف وزیر است و اگر نتوانست نمی‌توان سوال را در صحن مطرح کرد.

ازدواج

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سوال سه نماینده تهران از زنگنه وارد نیست گفت: وزیر باید درباره وظایف اختصاصی پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت غلامرضا مصباحی مقدم در نشست علنی امروز سه شنبه 26 فروردین در جریان بررسی سوال 3 نماینده تهران از بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در اخطاری با استناد به اصل 88 قانون اساسی و تذکری با استناد به ماده 94 آئین نامه داخلی مجلس، گفت: این قوانین به خوبی حیطه سوال نمایندگان از وزرا را تعیین کرده است و واقعا نص قانون در رابطه با سوال از وزرا مشخص و شفاف است و تعجب می‌کنم هیات رئیسه چگونه سوال این سه نماینده را از وزیر وارد دانسته اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قلمرو سوال نمایندگان از وزرا وظایف این افراد است گفت: سوال حسینیان ،‌رسایی و زارعی از وزیر نفت از وظایف وزیر مربوطه نیست از این رو سوال کننده باید اثبات کند که سوال در قلمرو وظایف وزیر است و اگر نتوانست نمی‌توان سوال را در صحن مطرح کرد.

وی ادامه داد: براساس قانون آنچه که از وزیر سوال می شود وظایف اختصاص است و وظایف عمومی را نمی‌توان سوال کرد بنابراین نمی‌توان به حساب اینکه وزیر از هیات دولت آمده و صحبتهایی را در یک محفل خصوصی مطرح کرده از آن سوال کرد.

کد خبر 256036
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز