مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

گروه شهری: برنامه‌های هفته سلامت شهرداری تهران تشریح شد.

این برنامه‌ها با همکاری مساجد، مدارس، سراهای محله و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای سلامت‌محور نظیر وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی، هلال احمر، انتقال خون و سمن‌ها برگزار و طبق پیش‌بینی صورت گرفته بیش از 2میلیون نفر از این خدمات بهره‌مند خواهند شد. به‌گفته محمد مهدی گلمکانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران در نخستین گام اجرای سیاست‌های کلی نظام در حوزه سلامت که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، سعی در جلب مخاطبان و آگاهی شهروندان در خصوص لزوم رشد و ارتقای شاخص‌های سلامت می‌شود. هفته سلامت با شعار «یک عمر سلامت با خودمراقبتی» از اول اردیبهشت آغاز خواهد شد. انتخاب این شعار با ماموریت‌ها و وظایف خانه‌های سلامت و کانون‌های ده‌گانه تطابق کامل دارد.

به‌گفته دبیر شورای راهبردی سلامت شهر تهران، در هفته سلامت در تمام مناطق 22گانه شهر تهران، 22دهکده یا پایگاه ویژه سلامت راه‌اندازی می‌شود. این دهکده‌ها در پارک‌ها و اماکن عمومی نظیر پارک لاله، پارک ملت، قیطریه، بهاران، برج میلاد و فرهنگسرای خاوران غرفه‌های مختلفی را جهت ارائه خدمات سلامت دارند. پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته که 2 هزار کلاس سلامت با موضوع «روزشمار هفته سلامت» در سطح 374محله شهر تهران طی هفته‌ سلامت برگزار شود.

250تور سلامت نیز درنظر گرفته شده است که این تورها تفریحی صرف نیست و به بحث آموزش نیز می‌پردازند. وی برگزاری حدود 200جشنواره محلی ورزش و غذا، عیادت از معلولان و سالمندان، توزیع اقلام آموزشی، برگزاری مراسم بزرگ پیاده‌روی در شهر تهران در اطراف دریاچه شهدای خلیج‌فارس با حضور وزیر بهداشت و دیگر مدیران ارشد در روز جمعه مورخ 5اردیبهشت را از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در هفته سلامت اعلام کرد.

کد خبر 256109
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز