چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهدی قلعه دبیر اجرایی برنامه های روز جهانی تئاتر در ایران با اعلام جزئیات برنامه‌های این روزها عنوان کرد امسال قرار است یک شرکت عکاسی به برگزیدگان دوبین عکاسی هدیه دهد.

پوستر جشنواره تئاتر

به گزارش مهر، مهدی قلعه دبیر و مدیر اجرایی برنامه های روز جهانی تئاتر با اشاره به اینکه این برنامه‌ها از 7 تا 14 اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود، گفت: انجمن های مختلف خانه تئاتر در طول این یک هفته برنامه های مختلفی در سالن های استاد شهناز و استاد ناصری خانه هنرمندان برگزار می‌کنند.

بر این اساس، 8 اردیبهشت ماه به دلیل همزمان شدن با روز جهانی گرافیک، خانه تئاتر در این روز هیچ برنامه‌ای در تالارهای خانه هنرمندان ندارد و فقط در فضای باز برنامه‌های مختلفی از جمله خیمه شب بازی، تعزیه، تئاتر خیابانی، پرده‌خوانی، نقالی و ... برای علاقه‌مندان اجرا می‌‌کند.

وی افزود: 9 اردیبهشت انجمن موسیقی خانه تئاتر ساعت 18 تا 20 در تالار استاد شهناز برنامه خواهد داشت.

10 اردیبهشت نیز انجمن کارکنان فنی هنری خانه تئاتر از ساعت 15 تا 17 در تالار استاد شهناز مراسمی برگزار خواهند کرد.

همچنین 11 اردیبهشت انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر از مجتبی مهدی تجلیل خواهد کرد که این برنامه ساعت 18 تا 20 در تالار استاد شهناز برگزار می‌شود.

در همان روز نیز از ساعت 17 تا 19 انجمن ماسک و گریم در نگارخانه بهار مراسمی خواهند داشت. این انجمن در تالار بهار به مدت یک هفته نمایشگاهی برپا خواهند کرد.

مدیر اجرایی برنامه های اردیبهشت تئاتر ایران ادامه داد: 12 اردیبهشت انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر از ساعت 17 تا 19 در تالار استاد ناصری از مجتبی کاظمی تجلیل خواهد کرد.

همچنین رادیو نمایش که مثل هر سال هر روز از ساعت 4 تا 7 نمایش رادیویی پخش می‌کند قرار است در این روز از خسرو حکیم رابط تقدیر کند.

13 اردیبهشت نیز انجمن کرگردانان خانه تئاتر از ساعت 20 تا 22 در تالار استاد ناصری برنامه خواهند داشت.

14 اردیبهشت ماه نیز انجمن نمایشگران خیابانی خانه تئاتر و انجمن عکاسان به ترتیب از ساعت 18 تا 20 و 16 تا 18 در تالار استاد شهناز برنامه دارند.

قلعه متذکر شد: هوز برنامه روز هفتم اردیبهشت ماه اعلام نشده است اما قرار است در طول این یک هفته هر روز از ساعت 14 تا 19 تله تئاترهای روز دنیا در تالار استاد ناصری پخش شوند.

همچنین برای اولین بار انجمن تئاتر خیابانی قرار است 30 اثر خیابانی از میان نمایشهای خیابانی که سال گذشته نتوانستند به صحنه بروند برگزیند تا این آثار از 7 تا 14 اردیبهشت ماه به صحنه بروند.

وی در پایان صحبت‌هایش درباره تامین منابع مالی این جشن ها توضیح داد: ما هر سال با کمبود بودجه مواجه هستیم اما امسال بودجه ای از طرف خود خانه تئاتر برای این جشن ها در نظر گرفته شده و برخی حمایت های دیگر نیز از طرف چند شرکت تبلیغاتی خواهیم داشت.

بر این اساس که قرار است شرکت عکاسی «چشم سوم» آلبومی تصویری از این یک هفته ارائه دهد و به برگزیدگان نیز دوربین عکاسی هدیه خواهیم داد.

رادیو نمایش نیز حمایت‌هایی از این جشن ها خواهد داشت. در مجموع وضعیت مان بهتر از سالهای گذشته است که جای خرسندی دارد.

در راستای برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر ایران برنامه «شب بازیگر» نیز قرار است با یک هفته تاخیر 20 اردیبهشت ماه به دبیری بهروز غریب پور در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شود.

برنامه «هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر» هر سال توسط انجمن‌های صنفی زیر پوشش خانه تئاتر برگزار می‌شود.

کد خبر 256133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز