چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

رویارویی چلسی و آتلتیکو مادرید در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان به اندازه جدال بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید زیر ذره‌بین نبوده ولی می‌تواند به همان اندازه جذاب باشد.

چلسی – آتلتیکو مادرید؛ دیدارها تازه می‌شود

یکی از نکات این بازی بازگشت فرناندو تورس به ورزشگاه ویسنته کالدرون است. او در سال‌های جوانی ستاره آتلتیکو مادرید بود و حتی در مقطعی که هنوز دیه‌گو سیمئونه برای آتلتیکو بازی می‌کرد، تورس بازوبند کاپیتانی را بر بازو می‌بست. تورس اما در سال‌های اخیر افت زیادی داشته و حالا در چلسی بیشتر یک نیمکت‌نشین است. بازگشت او به ویسنته کالدرون می‌تواند لحظات رمانتیکی را به‌وجود آورد. تورس در بازی‌های سال‌های اخیر لیورپول و چلسی به‌دلیل مصدومیت فرصت بازگشت به ویسنته کالدرون را پیدا نکرد؛ جایی که تماشاگران برای نخستین بار به او لقب «ال‌نینو» دادند.

رویارویی ژوزه مورینیو و دیه‌گو سیمئونه، مربیان 2 تیم هم فوق‌العاده جذاب است. مورینیو حالا یکی از مربیان تثبیت شده است، درحالی‌که سیمئونه در شروع مسیر موفقیت قرار دارد. در زمان مربیگری مورینیو در رئال مادرید، این دو مربی 4بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که مورینیو توانسته 3بار برنده باشد. البته آخرین رویارویی 2 تیم در فینال جام حذفی سال گذشته بود که آتلتیکو توانست رئال‌مادرید را شکست دهد و این بازی می‌تواند فرصتی باشد تا مورینیو از سیمئونه انتقام بگیرد.

سیمئونه در مصاحبه‌های قبلی‌اش بارها از مورینیو تمجید کرده و پس از مشخص‌شدن قرعه نیمه نهایی هم بازی سختی را برای تیمش پیش‌بینی کرد. سرمربی آتلتیکو مادرید گفت: «چلسی حریف خیلی سختی است. آنها به تازگی قهرمان لیگ قهرمانان شده‌اند. قطعا بازی جذابی خواهد بود و آنها مربی خیلی توانایی دارند. فوتبال‌دوستان می‌توانند بازی زیبایی ببینند».

در این بازی آتلتیکو می‌تواند یک‌بار دیگر روی گلزن آماده‌اش دیه‌گو کاستا حساب کند. مهاجم برزیلی‌الاصل، بازی برگشت تیمش مقابل بارسا را از دست داد ولی او در نیمه نهایی تهدیدی جدی برای چلسی خواهد بود. استمفوردبریج، ورزشگاهی که میزبان بازی برگشت 2 تیم است، می‌تواند مقصد بعدی دیه گو کاستا هم باشد. مورینیو که بارها از وضعیت مهاجمان تیمش گله کرده، برای فصل آینده قطعا یک گلزن بزرگ جذب خواهد کرد و دیه‌گو کاستا هم یکی از گزینه‌های اصلی چلسی است.

تیاگوی پرتغالی هم در این نیمه‌نهایی فرصت خواهد داشت به استمفوردبریج برگردد. او در دوره اول مربیگری مورینیو عضو تیم چلسی بود و حالا برای آتلتیکومادرید بازی می‌کند. تیاگو که در برابر هافبک‌های بارسا نمایش خیلی خوبی داشته و زیرنظر سیمئونه دوباره اوج گرفته، درباره این قرعه گفت: «برای ما فرقی نمی‌کرد که با چه تیمی روبه‌رو شویم. در این بازی آنها مدعی اصلی پیروزی هستند. آنها تیمی فوق‌العاده با یک مربی فوق‌العاده هستند. آنها به بازی در فینال‌ها و قهرمانی‌ها عادت دارند و خیلی باتجربه‌اند. بازی با چنین تیمی خیلی سخت خواهد بود ولی ما هیجان و انگیزه زیادی برای رسیدن به فینال داریم».

کد خبر 256152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز