چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیق‌ها و تست‌های مقاومت روی چهار اسمارت‌فون مشهور جهان،‌مقاوم‌ترین آنها را با توانایی مقاومت در برابر ضربه و افتادن درون آب را مشخص کرد.

اسمارت‌فون

براساس گزارش تلگراف،‌ گوشی‌هایی گلکسی S5، آی‌فون 5S، ال‌جی نکسوس5 و HTC One در این پروژه برای اثبات مقاومتشان در شرایط دشوار و خطرناک تحت آزمایش‌های شدید و سخت قرار گرفتند و نتیجه آن نیز چندان دور از ذهن نیست: آی‌فون 5S به عنوان مقاوم‌ترین اسمارت‌فون موجود در بازار معرفی شد.

در این آزمایش‌ها که توسط شرکتی به‌نام Square Trade انجام گرفته‌است، گوشی‌ها روی آسفالت خیابان پرتاب شدند، درون آب انداخته شدند و برای آزموده شدن میزان شکنندگی صفحه پشت و رو، میزان ترک‌خوردگی و مقاومت، گوشی‌ها تحت فشار قرار گرفتند.

سطوح پشتی و کناری گوشی آی‌فون 5S در برابر آسیب‌های مصنوعی مانند افتادن روی زمین از خود مقاومت نشان دادند و این گوشی توانست هنگامی که برای چند ثانیه درون آب فرو رفته بود،‌ به پخش موسیقی و فیلم ادامه دهد. درجه شکنندگی آی‌فون از بقیه گوشی‌های مورد آزمایش کمتر بود، به بیانی دیگر این گوشی مقاوم‌ترین اسمارت‌فون در میان چهار گوشی دیگر بود.

آی‌فون 5S با امتیاز 5.5 مقاوم‌ترین اسمارت‌فون معرفی شد که پس از آن گوشی گلکسی S5 با 6 امتیاز، HTC One با 6.5 امتیاز و نکسوس 5 با امتیاز 7 به ترتیب پس از آی‌فون قرار گرفتند. کوین گیلیان مدیر شرکت Square Trade می‌گوید نتایج این آزمون‌ها می‌تواند در تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین اسمارت‌فون که کاربر باید برای تهیه آن مبلغ نسبتا زیادی هزینه کند،‌راهنمای خوبی باشد.

در آزمون‌های مقاومت پیشین این شرکت بدترین امتیازها به شرکت اپل اختصاص یافته‌بود، آی‌پد مینی امتیاز شکنندگی 7.5 را به‌دست آورده‌بود،‌درحالی‌که گوشی گلکسی S4 سامسونگ با 7 امتیاز نتیجه بهتری را از خود نشان داده بود.

کد خبر 256188
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز