چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی که قرار بود چهارشنبه شب برگزار شود، لغو شد.

گفت و گوهای سازش لغو شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام رژیم صهیونیستی بدون اشاره به دلیل این تصمیم، کشته شدن یک افسر عضو واحد جاسوسی اسراییل در کرانه غربی در روز دوشنبه هفته جاری دانست .

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی قتل این افسر اسراییلی را نتیجه تلاش های رهبران تشکیلات خودگردان برای دامن زدن به انزجار علیه صهیونیست ها دانست.

برخی مقام های تشکیلات خودگردان به این خبرگزاری گفتند نشست مذکور به روز پنجشنبه موکول شده است تا مارتین ایندیک نماینده آمریکا در مذاکرات سازش نیز بتواند در آن حضور داشته باشد.

مذاکره کنندگان صهیونیست و فلسطینی روز یکشنبه گذشته نیز با هدف نجات روند مذاکرات سازش از فروپاشی بدون حضور ایندیک با یکدیگر گفت و گو کردند.

روند کنونی مذاکرات پس از سه سال وقفه در ژوییه (تیر ماه) گذشته با میانجیگری آمریکا از سر گرفته و ضرب الاجل 29 آوریل (9 اردیبهشت) برای آن تعیین شد، اما دو هفته قبل و با خلاف وعده رژیم صهیونیستی در زمینه آزادی آخرین گروه از اسرای فلسطینی به بن بست رسید.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز که قبلا وعده داده بود در طول این مذاکرات از اقدامات دیپلماتیک خود در عرصه بین المللی در جهت رسمیت بخشیدن به فلسطین صرفنظر خواهد کرد، در واکنش به نقض تعهدات این رژیم درخواست عضویت در 15 نهاد و کنوانسیون بین المللی را تسلیم سازمان ملل کرد.

کد خبر 256198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز