چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین - رشید عسگری: گوشی سامسونگ گلکسی اس ٥ روز چهارشنبه ٢٧ فروردین در مجموعه ورزشی انقلاب رونمایی شد.

samsungg galaxy s۵-rashid
به گزارش همشهری آنلاین در این مراسم که با حضور رسانه‌های مختلف و از سوی شرکت سامسونگ برگزار شد، ابتدا توضیحاتی درباره مشخصات نسل جدید گوشی‌های گلکسی ارائه شد. طراحی این گوشی به گفته سامسونگ دارای سبک Glam است و جنس پشت گوشی به گونه‌ای است که جای دست و کثیفی برروی آن باقی نمی‌ماند. این گوشی در چهار رنگ عرضه می‌شود.

دوربین این گوشی نسبت به نسل‌های قبلی تغییرات چشمگیری از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته‌است. دوربین پشت و جلوی این گوشی به ترتیب دارای رزولوشن ۱۶ و ۲ مگاپیکسل است. سرعت فوکوس این گوشی بسیار بالاتر از نسل‌های قبلی گلکسی است و این امر عکاسی در حرکت و عکاسی از صحنه‌های پویا را آسان تر می‌کند. قابلیت نرم‌افزاری جالب دوربین این گوشی این است که بعد از گرفتن عکس می‌توان کانون عکس را به دلخواه تغییر داد. عکس‌برداری از تصاویر به صورت خودکار به شکل HDR انجام می‌شود.

از سایر قابلیت‌های این گوشی به کارت شبکه 802.11ac نام برد که سرعت اتصال به شبکه‌های وای‌فای را سرعت می‌بخشد. از حدود یک سال پیش شرکت‌های تولید کننده موبایل از جمله اپل به عرصه سلامت وارد شدند و سامسونگ اولین شرکتی بود که قابلیت S Health را در گوشی‌های خود معرفی کرد. در گوشی گلکسی اس ۵ این قابلیت بهینه شده و در پشت دستگاه یک سنسور ضربان قلب قرار گرفته‌است. همچنین این گوشی با دستگاه Galaxy Gear سازگار است و فعالیت و مصرف انرژی و وضعیت سلامت کاربر را کنترل می‌کند.

گلکسی اس ۵ با دارا بودن استاندارد IP67 در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. همچنین این گوشی دارای اسکنر اثر انگشت برروی دکمه Home است. علاوه بر این در گلکسی جدید، گزینه‌ای به نام Ultra Power Saver وجود دارد که با تغییر رنگ تمام منوها به رنگ‌های تیره مصرف باتری را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.
ویژگیهای دوربین HDR (Rich tone), Selective Focus, Virtual Tour Shot, Shot&More
امکانات جانبی
IP67 Dust and water Resistant
Ultra Power Saving Mode
S Health 3.0
Quick Connect
Private Mode
Kids Mode
خدمات Google Mobile Chrome, Drive, Photos, Gmail, Google, Google+, Google Settings, Hangouts, Maps, Play Books, Play Games, Play Newsstand, Play Movie & TV, Play Music, Play Store, Voice Search, YouTube
قابلیت اتصال WiFi: 802.11 a/b/g/n/ac HT80, MIMO(2x2)
Bluetooth®: 4.0 BLE / ANT+
USB: USB 3.0
NFC
IR Remote
سنسور Accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer, Hall, RGB ambient light, Gesture(IR), Finger Scanner, Heart rate sensor سنسور
حافظه RAM: 2GB
Internal Memory: 16/32GB
microSD slot up to 128G
ابعاد و وزن 142.0 * 72.5 * 8.1mm , وزن ۱۴۵ گرم
باتری 2800mAh
Standby time: 390 hrs / Talk time: 21 hrs
شبکه LTE Cat.4 150/50Mbps
صفحه نمایش 5.1" FHD Super AMOLED 1920 x 1080
پردازنده Quad 1.9GHz + Quad 1.3GHz
سیستم عامل Android 4.4.2 Kitkat
دوربین (16MP (rear), 2.0MP (front
ویدئو UHD@30fps, HDR, video stabilization
Video Codec : H.263, H.264(AVC), MPEG4, VC-1, Sorenson Spark, MP43, WMV7, WMV8, VP8
Video Format: MP4, M4V, 3GP, 3G2, WMV, ASF, AVI, FLV, MKV, WEBM
صدا Audio Codec : MP3, AMR-NB/WB, AAC/ AAC+/ eAAC+, WMA, Vorbis, FLAC
Audio Format: MP3, M4A, 3GA, AAC, OGG, OGA, WAV, WMA, AMR, AWB, FLAC, MID, MIDI, XMF, MXMF, IMY, RTTTL, RTX, OTA

در این مراسم دوک پارک، مدیرعامل کره‌ای شرکت سامسونگ در ایران ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه، به نقش مهم ایران در بازار فن‌آوری جهان اشاره کرد و گفت ایران با دارا بودن جمعیت جوان و تحصیل‌ کرده، یکی از بازارهای مهم محصولات فن‌آوری در جهان است.

وی افزود این اولین بار است که مراسم رونمایی رسمی محصولات سامسونگ در ایران برگزار می‌شود و در آینده نیز شاهد اینگونه مراسم خواهیم بود.
کد خبر 256218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز