شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی های کوروش اصلانی عصر جمعه ۲۹ فروردین ماه در گالری شکوه افتتاح شد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، اصلانی در این نمایشگاه 26 اثر آبرنگ بر روی کاغذ را به نمایش عموم گذاشته است.

او در آثار تازه اش مکان های مذهبی، بناهای تاریخی، آداب و رسوم و معاشرت مردم ایران و طبیعت را به تصویر کشیده است.

اصلانی در مورد آثاری که در این نمایشگاه ارائه داده است، گفت: در این آثار سعی کرده ام اقوام مختلف در ایران و زندگی اجتماعی افراد و سازه هایی که انسانها ساخته اند را نقاشی کنم.

اصول ترکیب بندی رنگ ها، چیدمان و کمپوزیسیون اجزا در این آثار به صورت آکادمیک رعایت شده است.

او اضافه کرد: دستمایه کار من بیشتر ابنیه تاریخی است از این رو دوست دارم افرادی که حافظ آثار تاریخی هستند محیط را فراهم کنند تا هنرمندان بتواند در محیط قرار گیرند و از زوایای مختلف در مکان مورد نظر کارشان را انجام دهند.

در بعضی آثار اصلانی المان های قدیمی موجود در ایران، اتومبیل های قدیمی و آثار باستانی دیده می‌شود.

او معتقد است: در این آثار ایران را از زوایای مختلف با اتفاقاتی که در طول زمان افتاده به تصویر کشیده تا هنگامی که فرزندش و یا بچه های امروزی بزرگ شدند بتوانند از روی این نقاشی ها پی به رویدادهای مختلف در ایران ببرند.

او در مورد موقعیت نقاشی آبرنگ در ایران و مهجور ماندن آن گفت: در ایران بواسطه اتفاق های مختلف، نقاشی آبرنگ مهجور شده و می‌توان گفت که به نوعی عقب افتاده است.

از این رو گالری ها هم ترجیح می‌دهند نمایشگاه های دیگری برپا کنند. اما اگر وضعیت نقاشی آبرنگ را در کشورهای دیگری چون روسیه، هندوستان و ترکیه دنبال کنیم، می‌بینیم که در این زمینه پیشرفت زیادی کرده اند و کم از نقاشان اروپایی ندارند.

من در آثارم سعی کرده ام از کارهای کلاسیک آبرنگ فاصله بگیرم و نگاهی نو داشته باشم تا آثارم تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان بگذارد.

متاسفانه در ایران تعداد آبرنگ کارانی که صاحب سبک هستند و اصول نقاشی خیال انگیز آبرنگ را رعایت می‌کنند کم است.

اگر بین هنرمندان آبرنگ کار نوعی همبستگی ایجاد شود تا این نقاشی به سمت جلو برود و مسئولان و کسانی که دست اندرکار در این زمینه اند، آوردگاهی ایجاد کنند تا فضای رقابت با هنرمندان اروپایی فراهم شود، اتفاق بسیار خوبی است زیرا آنها در این زمینه مدعی اند اما پتانسیل هنرمندان ایرانی بسیار بالا است.

او که سالها نقاشی آبرنگ تدریس کرده است، در مورد نحوه تدریس آبرنگ گفت: ابتدا تعداد کمی هنرجو داشتم اما کم کم با روش هایی سعی کردم تعداد آنها را بالا ببرم.

افراد زیادی به کلاس های من می‌پیوندند اما عده قلیلی از آنها ادامه می‌دهند زیرا نقاشی آبرنگ، نقاشی سنگینی است چون باید در لحظه تکنیک هایی را رعایت کنند.

در نقاشی آبرنگ بخش عقلایی کار باید دقیق و قوی صورت بگیرد تا هنرمند بتواند پس از آن احساس را وارد کار کند.

من در هر کلاس آموزشی به تعداد نفرات هنرجویان ورک شاپ برگزار می‌کنم و از هنرجویان مشق می‌خواهم و معتقدم باید کلاس برای هنرجویان جذابیت های لازم را داشته باشد تا افراد به ادامه کار علاقمند شوند.

هنرجویانی که تعلیم داده ام در نقاشی آبرنگ به حدی رسیده اند که می‌توانند کار خلاقانه انجام دهند، آنها گروه های هنری تشکیل داده اند که تا چندی دیگر به صورت گروهی نمایشگاه برگزار می‌کنند.

کوروش اصلانی متولد 1350 است. او کارشناسی صنایع دارد و بیش از 20 سال است که به شکل حرفه ای نقاشی می‌کند و در حدود 8 سال است که به تدریس نقاشی در اصفهان مشغول می‌باشد.

وی تاکنون در 18 نمایشگاه انفرادی حضور داشته و شرکت در نمایشگاه های متعدد گروهی در داخل و خارج از کشور را در کارنامه هنری خود دارد.

این نمایشگاه تا چهارم اردیبهشت ماه 93 در گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 گالری شکوه دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز پنجشنبه ها و تعطیلات رسمی از ساعت 16 الی 20 از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 256391
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز