مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرهنگسرای فردوس یکی از مراکز فرهنگی غرب تهران است که دارای بخش‌های مختلفی است و از همین جهت برنامه‌های متنوعی دارد.

فرهنگسرای فردوس

این فرهنگسرا دوهزار و ۶۷۰ متر مربع زیربنا دارد و از بخش‌های گوناگون نظیر کتابخانه، نگارخانه، سالن تیراندازی، سینما و کلاس‌های آموزشی تشکیل شده است.

امکانات و فعالیت‌ها:

فرهنگسرای فردوس دارای واحد آفرینش و اجرا، هنری و آموزش است که هرکدام دارای زیر شاخه‌های مختلفی هستند:

واحد آفرینش و اجراء:

واحد آفرینش و اجرای فرهنگسرای فردوس جهت تامین نیازهای فکری و فرهنگی جامعه برنامه‌های متنوعی را در همه حوزه‌ها عرضه و اجرا می‌کند.

واحد آموزش:

واحد آموزش فرهنگسرا واقع در طبقه همکف و در ضلع شمالی آن قرار دارد. کلاس آموزشی آن به صورت منظم و زیر نظر اساتید مجرب برگزار می‌شود.

واحد آموزش فرهنگسرا همه روزه آماده ارائه اطلاعات دوره‌های آموزشی و پاسخگویی به شهروندان است.

از جمله دورهای آموزشی که در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود، می‌توان به دوره‌های روخوانی قرآن، فوریت‌های پزشکی، مشاوره و روانشناسی، خیاطی، سفره‌آرایی، گریم، شمع‌سازی، سفال، مینیاتور، نقاشی روی پارچه و شیشه، آشپزی،دف، پیانو،‌ کلاس‌های کامپیوتر شامل ICDL۱ و ICDL۲ ، اینترنت، تایپ سریع، زبان و دوره های متعدد دیگری شامل انواع کلاسهای ویژه کودکان اشاره نمود.

کانون‌ها:

کانون بانوان:

کانون بانوان فرهنگسرای فردوس با برگزاری جلسات منظم هفتگی ضمن بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی بانوان ، برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، روانشناسی، بررسی مشکلات محله و منطقه، بازدید از مراکز مختلف، اجرای مسابقات و شرکت در اردوهای تفریحی را در برنامه خود دنبال می‌کند.

کانون ادبی

کانون ادبی این فرهنگسرا در دو بخش مثنوی خوانی و حافظ خوانی و تفسیر اشعار توسط کارشناسان ادبیات و همچنین مطالعه و بررسی کتب روانشناسی توسط کارشناس علوم روانشناسی و جامعه شناسی فعالیت می‌کند. همچنین برگزاری شب شعر و مجالس بزرگداشت برای شاعران کهن، آموزش سرودن شعر و بررسی اشعار سروده شده توسط شاعران در جلسه کانون از جمله برنامه‌های آن است.

کانون اندیشه

کانون اندیشه فرهنگسرای فردوس در زمینه کتاب و کتابخوانی فعالیت های بسیاری دارد که از جمله آن می توان به یافتن راه‌هایی برای افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم اشاره کرد.

کتابخانه فردوس

کتابخانه فردوس در سال ۱۳۸۱ افتتاح شد. این کتابخانه در فضایی به مساحت ۴۵۰ متر مربع قرار دارد که در حال حاضر شامل بخش های ذیل است: بخش مرجع، بخش کودک و نوجوان، مخزن امانت کتاب، خدمات فنی ، بخش نشریات، نمازخانه و سالن مطالعه.

مخزن کتاب به صورت بسته بوده و کتاب های آن در زمینه های متنوع تاریخ، جغرافیا، ادبیات، اجتماعی، سیاسی، مذهبی، پزشکی، کامپیوتر و روانشناسی است.د.

ظرفیت سالن مطالعه این کتابخانه ۱۵۰ نفر است. سیستم جستجوی این کتابخانه از طریق رایانه و همچنین برگه دان امکان‌پذیر است، همچنین شیوه رده‌بندی در این کتابخانه به روش دهدهی دیوئی است.

نگارخانه پردیسان

نگارخانه پردیسان در ضلع شرقی فرهنگسرای فردوس در فضایی به وسعت ۱۵۰ متر مربع قرار داد. در این نگارخانه قابلیت استفاده ۲۱ پانل پشت و رو با قابلیت نصب ۴۵ تابلو متوسط و نسبتا بزرگ است. همچنین می‌توان بر روی دیوار حدود ۱۰ تا ۱۵ اثر را جای داد و در کل حدودا ۵۵ تابلو را می‌توان به نمایش گذاشت. این نگارخانه مجهز به ۵۷ چراغ هالوژن نصب در بالای پانل‌ها، ۲۰ عدد پایه‌های مکعبی بلند و کوتاه جهت به نمایش گذاشتن آثار حجمی، ضبط صوت و ... است.

نگارخانه پردیسان بصورت هفتگی نمایشگاه جدیدی را برپا می‌کند و حد متوسط بازدیدکنندگان آن حدود ۶۵۰ نفر در هفته است.

سالن آمفی تئاتر

سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای فردوس شامل ۲۶۰ صندلی مبله، پرده نمایش فیلم به مساحت ۳۲ متر مربع، سن و اتاق چهره‌پردازی، آپاراتخانه، سیستم صوتی و نور و ۲ درب خروج اضطراری است.

آدرس:

فرهنگسرای فردوس به لحاظ جغرافیایی از شمال به بلوار آیت‌الله کاشانی، از جنوب به اتوبان تهران-کرج حدفاصل بزرگراه جناح و بلوار شهید ستاری از شرق به فلکه صادقیه و از غرب به بزرگراه ستاری منتهی شده است.

منبع: سایت فرهنگسرای فردوس

کد خبر 256413
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز