شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بقایای بخش جدیدی از دیوار چین با قدمتی ۲۲۰۰ ساله کشف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، باستان‌شناسان چینی موفق به کشف بقایای بخشی از دیوار چین در منطقه خود مختار «نینجیکسیا هوی» شدند که با گذشت 2200 سال از ساخت آن همچنان در شرایط خوبی قرار دارد.

این بخش از دیوار چین که حدود 20 متر طول داشته و به سلسله ژین تعلق دارد، در دره تاریخی «نانچانگتان» در یک منطقه دورافتاده واقع شده است.

این اثر تاریخی با استفاده از قطعات بزرگ سنگ احداث شده و در هزاران سال قبل در نزدیکی رودخانه زرد قرار داشته است.

در سال 2009 نیز باستان‌شناسان چینی موفق به کشف بخشی از دیوار چین در استان گانگجو با قدمتی 2 هزار ساله شدند شدند که با چند کیلومتر طول شامل 18 برج دیده‌بانی بود.

دیوار چین یکی از عجایب هفت‌گانه جهان شمرده می‌شود و در جهان به لحاظ زمان ساخت طولانی‌ترین و بزرگترین مهندسی تدافعی نظامی در قدیم است. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین 7 هزار کیلومتر امتداد یافته است.

تاریخ ساخت دیوار چین به قرن 9 قبل از میلاد بازمی‌گردد که حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت‌های شمالی، برج‌های آتش برای خبررسانی و یا قلعه‌های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کرد.

دیوار چین در سال 1987 در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید، این در حالیست که در سال 2007 نیز سازمان یونسکو به مقامات کشور چین هشدار داد، در صورتی که شرایط حفاظت از این اثر تاریخی بهبود نیابد، دیوار چین در فهرست میراث جهانی در خطر این سازمان قرار می‌گیرد.

کد خبر 256449
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز