همشهری آنلاین: عرفان نظرآهاری از برگزاری تور «گردشگری ادبی» در آینده نزدیک خبر داد.

نظرآهاری

به گزارش ایسنا، عرفان نظرآهاری‌، نویسنده که مسئول کلاس‌های «مثنوی‌درمانی»، «باشگاه کتابخوانی» و «خوانش ادبیات در طبیعت» در مؤسسه بهاران است، گفت: هدف ما این است که ادبیات از منظر دیگری به مخاطب عرضه شود و بحث‌های کلاسیک دانشگاهی به عنوان مسائل زندگی روزمره مطرح شود، چون باور داریم آموزه‌های فرهنگ ایرانی در بهبود مناسبات انسانی نقش برجسته‌ای داشته و خواهند داشت.

او افزود: مثلا در کلاس مثنوی‌درمانی، مخاطبان صرفا با خوانش ساده مثنوی مواجه نیستند. در این کلاس‌ها سعی می‌شود با تغییر نگرش و نگاه نسبت به زندگی و جهان به افراد کمک کرد تا به درمان خویش دست بزنند، چون قصه‌های مثنوی این توان را دارند که بتوانند پس از قرن‌ها، همچنان نقش درمان‌گر را در زندگی بشر امروزی ایفا کنند. مضاف بر اینکه این جلسات درمان‌گری با مشارکت مخاطب همراه است و به هیچ وجه یک‌سویه نیست.

نظرآهاری با اشاره به کلاس‌های «خوانش ادبیات در طبیعت» گفت: هدف از این کلاس‌ها این است که کتاب‌ها در بستری که پدیدآورنده آن‌ها، آن‌ها را پدید آورده است، مورد توجه و تجزیه و تحلیل قرار گیرد، بنابراین تذکره‌الاولیاءخوانی در نیشابور رقم می‌خورد. همچنان که بناست در اردیبهشت‌ماه دادخواهی حسنک وزیر در خاک خراسان برگزار شود که بخشی از «تاریخ بیهقی» در این شهر اتفاق افتاده است. بنابراین ما ضمن اجرای این پدیده نو جهانی تلاش خواهیم کرد تا بین مخاطب و بحث گردشگری و ادبیات پیوندی را ایجاد کنیم؛ پیوندی که با هماهنگی و همکاری هنرمندان تأمین می‌شود.

کد خبر 256452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز