همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از پیشرفت ۷۰ درصدی قسمت اول طرح کلان ملی ایجاد و توسعه فناوری‌های مورد نیاز برای تشکیل و بروز رسانی شبکه رادارهای پدافند هوایی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، دکتر وحید احمدی در حاشیه یکصد و هفدهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) از ارائه گزارش پیشرفت طرح کلان ملی بروز رسانی شبکه رادارهای پدافند هوایی کشور به عنوان یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه نام برد.

احمدی گفت: قسمت اول طرح کلان ملی ایجاد و توسعه فناوری‌های مورد نیاز برای تشکیل و بروز رسانی شبکه رادارهای پدافند هوایی کشور حدود 70 درصد پیشرفت کرده است و دانشگاه شیراز مجری این طرح و دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی شیراز مجری‌های همکار این طرح هستند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: اعتبار کلی این طرح کلان، 160 میلیارد تومان برآورد شده که تا کنون 3 میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت شده و نسبت به بودجه دریافتی این طرح پیشرفت خوبی داشته است.

به گفته وی، عضویت دستگاه‌های اجرایی در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و تدوین آئین‌نامه اجرایی ماده 32 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 93 در این جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مطرح  شده است.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آئین‌نامه اجرایی ماده 32 ضوابط اجرایی قانون بودجه نیز در این جلسه تدوین شد  که این ماده در رابطه با موضوع اختصاص یک تا 3 درصد بودجه دستگاه‌ها به پژوهش است.

کد خبر 256469
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز