همشهری آنلاین: یک استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: حضرت زهرا(س) الگوی تمام و کمال ولایتمداری و ولایت‏پذیری هستند که جان خود را در همین راه فدا کردند و اولین شهید ولایت نام گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حجت‏‌الاسلام علی خراسانی در گردهمایی بسیجیان در مسجد قرآن شاهرود با گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) در سخنانی با اشاره به موضوع ولایت و ولایت‏‌پذیری اظهار کرد: ولایت مختص ذات خداست که بر همه جهانیان سرپرستی و ولایت دارد و بعد از ایشان به فرموده نص قرآن به پیامبران و اولیای الهی این ولایت تنفیذ شده است.

وی افزود: ولایت یعنی پیوستن و وصل شدن و جزو دوستداران ائمه هدی قرار گرفتن و کسی که اینگونه باشد به حق با حب ولایت از دنیا خواهد رفت.

این استاد حوزه و دانشگاه قم خاطرنشان کرد: ولایت سرپرستی و هدایت جامعه به سمت حق و حقیقت و رهروی سالکانه از اولیای الهی است که همانا ائمه اطهار هستند.

خراسانی تصریح کرد: کسی که خود را ولایی می‏‌داند مطیع محض مولای خود است و در هیچ کاری بدون اجازه او رفتار و حرکت نمی‌کند و مطیع تمام و کمال است.

وی با بیان این‌که «ولایت انبیا و ائمه و اولیای الهی نشأت گرفته از ولایت الهی است» اظهار کرد: وقتی ائمه واسطه فیض الهی در زمین هستند، یعنی آنها از جانب خداوند بر همه جهانیان ولایت دارند و همه باید تبعیت کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه قم بیان کرد: ولایت فقیه نیز برگرفته از ولایت ائمه اطهار است و ادامه دادن راه ولایت الهی است که باید بدان توجه شود.

وی تأکید کرد: ولایتی که امروز از نور آن استفاده می‏‌کنیم ریشه در ولایت الهی دارد و از آن پدید آمده است.

خراسانی افزود: بسیج سردمدار ولایت‏‌پذیری و ولایت‌مداری در عصر حاضر است و الگویی برای همگان برای تبعیت محض از ولایت است.

وی با بیان این‌که «نور ولایت چراغ هدایت بشر است» گفت: بشر امروز اگر می‏‌خواهد از این همه سختی خلاصی یابد چاره‏‌ای جز تبعیت از ولایت ندارد و این ریسمانی است که نجات می‌دهد و هدایت می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه قم خاطرنشان کرد: اگر ما خود را بسیجی می‏‌دانیم باید بدانیم که یکی از شاخصه‏‌های مهم بسیج ولایت‏‌پذیری آن است و شهدا در این راه در صف مقدم بوده‏‌اند و راه درست را نشان داده‏‌اند.

وی با اشاره به ولایت‏مداری حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) الگوی تمام و کمال ولایتمداری و ولایت‏‌پذیری هستند که جان خود را در همین راه فدا کردند و اولین شهید ولایت نام گرفتند.

خراسانی ادامه داد: اگر ما خود را رهپویان ولایت و ائمه می‏‌دانیم باید در این را مطیع محض باشیم و تساهل و تسامح در این راه به خود راه ندهیم که اگر اینگونه شد ولایتمداری ما دچار خدشه و خسران است.

کد خبر 256483
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز