شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

سرانجام با گذشت ۴ روز از غرق‌شدن کشتی حامل دانش‌آموزان کره‌ای، ناخدای این کشتی به جرم سهل‌انگاری و رهاکردن افراد نیازمند به کمک بازداشت شد.

ناخدا کره ای

همراه این مرد 2نفر دیگر از خدمه کشتی نیز به دستور دادستان کره بازداشت و راهی زندان شدند. دستگیری لی جون سوک (کاپیتان کشتی) ساعاتی پس از آن روی داد که دادستانی کره‌جنوبی از دادگاه خواست برای کاپیتان کشتی مسافری سوول قرار بازداشت صادر کند.

بی‌بی‌سی نوشت، پیش‌تر مشخص شده بود که زمان واژگونی کشتی به جای ناخدا یکی از افسران هدایت کشتی را برعهده داشته است. پارک جائه اوک، رئیس تیم تحقیقاتی دادستانی کره‌جنوبی می‌گوید: ناخدا سکان کشتی را به‌طور موقت به افسر سوم کشتی سپرده بود. بنابراین ممکن است در لحظه حادثه سکان دست ناخدا نبوده باشد.ناخدا پیش از بازداشت توسط پلیس بازجویی شده بود و در برابر دوربین تلویزیون و درحالی‌که خجل و شرمسار بود، گفت که نمی‌داند چه باید بگوید و عمیقا از این واقعه متأسف و سرافکنده است.

همراه این مرد 2نفر دیگر از خدمه کشته نیز که گفته می‌شود در این حادثه مقصر بوده‌اند، دستگیر شدند. این افراد کسانی هستند که همزمان با حادثه و پیش از اینکه به کمک سرنشینان کشتی بروند، خود سوار قایق نجات شده و از مهلکه گریخته‌اند.
در حال حاضر تلاش برای یافتن 268سرنشین کشتی که اثری از آنها نیست، ادامه دارد. این در حالی است که واژگون شدن کشتی 6هزار و 800تنی در دریا کار را برای غواصان سخت کرده و آنها هنوز نتوانسته‌اند وارد قسمت‌های مختلف کشتی شوند. براساس این گزارش، کشتی مسافربری سوول با 475سرنشین راهی جزیره توریستی جیجو بود که در آب‌های بندر جیندو غرق شد. 325نفر از سرنشینان این کشتی را دانش‌آموزان دبیرستانی تشکیل می‌دادند که راهی اردوی تفریحی بودند. تا‌کنون مرگ 29نفر در این حادثه تأیید شده و تلاش برای یافتن سرنوشت بقیه ادامه دارد.

کد خبر 256496
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز