همشهری آنلاین: امیر سرتیپ دوم شاهرخ شهرام معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: از مهمترین نوآوری‌هایی که ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی تقویت روحیه خودباوری بوده است، در هشت سال دفاع مقدس محک خورد و با موفقیت این آزمون را به پایان رساند.

وی ادامه داد: بعد ازجنگ هم با تکیه بر تجربیات ارزنده‌ای که از جنگ به دست آمده بود این خود باوری ادامه یافت و نتیجه این شده است که امروز ما صاحب ارتشی عاری از هرگونه وابستگی هستیم. استقلال کامل دفاعی آن هدیه‌ای است که امروز ارتش به ملت بزرگ و رهبر فرزانه انقلاب هدیه می‌کند چرا که امروز در عرصه سلاح و سامانه و جهت دفاع از آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران ارتش وابسته نیست.

امیر شهرام با اشاره به نمونه‌هایی از این پیشرفت‌ها اظهار داشت: تولید رادارهایی که بدون انتشار امواج امروز می‌توانند ریز پرنده‌هایی با سطح مقطع بسیار کم را کشف بکنند نمونه‌هایی است که به دست متخصصان خود ما انجام گرفته است.

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی با مقایسه ارتش جمهوری اسلامی با سایر کشورها بیان داشت: ارتش ما ارتشی است که فقط شاید ظاهرش با سایر دیگر ارتش‌ها یکی باشد اما باطن آن کاملا متفاوت است دکترین نظامی ارتش ما امروز آرمان‌ها و اعتقادات ما هستند که در عرصه دفاعی به صورت متفاوت از دکترین نیروهای مسلح سایر کشورها شکل گرفته است.

وی همچنین تفاوت دیگر ارتش جمهوری اسلامی ایران با سایر ارتش‌های دنیا را عدم وابستگی نظامی دانست و ادامه داد: تمامی سلاح‌ها و سامانه‌های موجود ما هیچ گونه‌ای منشأ بیرونی ندارد البته در گذشته و در شروع جنگ وابستگی بود ولی بحمدا... به مرور با توکل بر خدا و تکیه بر توان ملت سرافراز توانستیم نیازمندی‌هایمان را خود به خوبی مرتفع نماییم.

کد خبر 256624
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز