یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه نگرانی خود را از درگیری‌های مرگبار در شرق اوکراین و نقض آتش بس به مناسبت عید پاک در این منطقه اعلام کرد و از کی‌یف خواست به مفاد توافق ‍ژنو پایبند باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: مسکو از تحریکات نیروهای اوکراین به شدت عصبانی است و بر اجرای کامل و دقیق تعهدات کی یف برای تنش زدایی در شرق این کشور اصرار دارد.

گفتنی است در درگیری های مسلحانه استان دونتسک شهر اسلاویانسک شرق اوکراین امروز 5 نفر کشته شدند.

این حادثه در حالی رخ داد که وزارت امور خارجه اوکراین روز شنبه از توقف عملیات نظامی در مناطق شرق و جنوب این کشور در جهت اجرای توافقنامه ژنو خبر داد.

اسلاویانسک در هفته های اخیر نسبتا ناآرام بوده است و طرفداران فدرالی شدن حکومت در این منطقه چند ساختمان حکومتی را تحت کنترل گرفته اند. آخرین درگیری مسلحانه در شرق اوکراین روز پنجشنبه هفته گذشته رخ داد.

به گفته آرسن آواکوف وزیر کشور اوکراین درگیری در شهر ˈماریوپلˈ رخ داد و در جریان آن 3 نفر از معترضان کشته و 13 نفر دیگر مجروح شدند.

وی در مورد این حادثه گفت: گروهی از افراد مسلح به یک مقر گارد ملی اوکراین در شهر ˈماریوپلˈ حمله کردند و نیروهای وزارت کشور اوکراین با اطلاع از این حمله، به محل اعزام و به مقابله با مهاجمان پرداختند.

اوکراین، روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا در مذاکراتی طولانی پنج شنبه گذشته در ژنو برای حل بحران اوکراین به توافقی دست یافتند که بر اساس آن قرار شد گروههای مسلح شبه نظامی از دو طرف باید خلع سلاح شوند.

کد خبر 256634
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز