«مرکز ترویج نام، یاد و اندیشه امام خمینی(ره) تهران» به بهره‌برداری رسید. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، آیت‌الله موسوی بجنوردی و جمعی از مدیران شهری، شهردار تهران را همراهی می‌کردند.

بهره‌برداری از مرکز ترویج  یاد و اندیشه امام خمینی ره


محمدباقر قالیباف با تبریک میلاد وارث توحید و عدالت، حضرت فاطمه زهرا(س) و ولادت امام خمینی(ره)، فعالیت در زمینه ترویج اندیشه بنیانگذار کبیر انقلاب را توفیقی برای مدیریت شهری دانست تا در کنار فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و مذهبی خود، بتواند امام خمینی(ره) را برجسته‌تر از گذشته در شهر ترویج کند و این راه پر عزت و افتخار را به جامعه اسلامی بشناساند.به‌گفته شهردار تهران، طبیعی است در زندگی روزمره و مسائل و مشکلاتی که وجود دارد، ممکن است انسان‌ها از بعضی موضوعات مهم غافل شوند؛ از این جهت که برخی اوقات انسان سراغ برخی موضوعات برود، به بعضی از کلمات توجه کند، آنها را بازنگری کند و به‌معنا و مفاهیم آنها توجه کند.

آنگونه که قالیباف اعلام کرده، یکی از نکاتی که همیشه باید به آن توجه کرده و مرتب آن را یادآوری کنیم، همین راه و اندیشه امام(ره) در جامعه است؛ در حقیقت امام‌خمینی(ره) هم راهنمای ما بود و هم راهبر ما. وی گفت: امروز هم اگر بخواهیم این راه را به درستی مورد توجه قرار داده و در این مسیر حرکت کنیم، مکلف هستیم مولفه‌ها و محکمات این راه را خوب بشناسیم. ایشان براساس نتیجه و به نیت اینکه حتما شاه را از مسیر بردارند پا به میان نگذاشتند؛ بلکه امام خمینی(ره)، این فقیه بزرگ براساس مبارزه با ظلم، تکلیف و برداشت سیاسی که از اسلام در این عصر تشخیص داده بودند، حرکت کردند و به تکلیف خود عمل کردند؛ سنت‌های الهی نیز اینگونه است که اگر کسی به‌صورت خالصانه در مسیر الهی گام بردارد، حتما نتیجه آن سقوط استبداد است.

امام خمینی(ره) بارها می‌فرمودند انقلاب ما انقلاب مستضعفان است، حتی بسیج، بسیج مستضعفان و انقلاب، انقلاب مستضعفان بود. اما به‌گفته شهردار تهران این نام کم کم به فراموشی سپرده می‌شود. آنچه برای امام مهم به شمار می‌رفت، این بود که تفاوت بین کاخ نشین و کوخ نشین را به‌درستی برجسته کنند و همیشه ما را متوجه این بحث کنند و بعد ایشان فرمودند که یک موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دهم. اینها فرهنگ انقلاب و اندیشه‌های ناب امام است.

قالیباف با یادآوری فرمان 8ماده‌ای امام و اینکه امام همیشه برخوردی قاطع و بدون مسامحه با قدرتمندان متخلف داشتند، گفت که اگر نگاه کنیم می‌توانیم این موضوع را درک کنیم. همچنین امام هیچ درد و دغدغه‌ای جز رنج مردم نداشتند. به‌دلیل آنکه خودم با همه وجودم زندگی مادی و معنوی خود را مدیون امام می‌دانم، اگر فرصت اندکی هم پیدا کنم، حتما بیانات و یادداشت‌های ایشان را به‌طور دقیق مطالعه می‌کنم. انسان در خیلی از صحبت‌ها و سخنرانی‌های امام، در مباحث مدیریتی و اداره جامعه نکاتی را پیدا می‌کند که واقعا همه آنها می‌تواند سرلوحه امروز همه ما مدیران در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، تربیتی و خانواده قرار بگیرد.

براساس جمع‌بندی‌های حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری، یکی از موضوعات مهم ما بحث مربوط به هویت است از این‌رو هویت ملی، هویت محلی، هویت دینی و هویت انقلابی مورد توجه قرار دارد. مهم‌ترین عنصر در هویت انقلاب ما نیز امام خمینی(ره) است و به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست. قالیباف گفت: اگر موظف هستیم هویت انقلابی خودمان را حفظ کنیم، باید امام(ره) را بشناسیم تا انقلاب خود را بشناسیم. از این‌رو در مجموعه مدیریت شهری با همه وجود در خدمت هستیم که به‌طور خاص و ویژه به این موضوع بپردازیم. وی افزود: من به حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی نیز عرض کردم که ما در شهرداری برای نشر افکار امام(ره) پا به رکاب هستیم تا تلاش کنیم و این امر را در جامعه و شهر ترویج دهیم؛ همچنین مطمئن هستم وقتی جوانان با این افکار ناب روبه‌رو شوند، حتما آن را با آغوش‌باز می‌پذیرند.

به‌گفته شهردار تهران، فارغ از همه بحث‌های تند افراطی و سیاست‌زدگی که وجود دارد، امام، امام است و باید به‌طور جد به آن فکر کرد و افکار آن را آنچنان که بوده است در جامعه نشر دهیم. در حاشیه این مراسم مرکز فعالیت‌های قرآنی شهر تهران، سرای قرآنی یاسین و همچنین مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانوی منطقه3 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. همچنین اهالی محله قیطریه با اهدای لوح تقدیر از زحمات شهردار تهران و مدیریت جهادی وی در ساخت پل صدر و احداث مرکز ترویج یاد امام‌خمینی(ره) تقدیر کردند.

ارتقای انتظارات از شهرداری پایتخت

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در مراسم تأسیس مرکز ترویج نام، یاد و اندیشه امام خمینی(ره) اظهار داشت که در دوره آقای قالیباف استاندارد انتظار از شهرداری تهران ارتقا یافته و کارهای بزرگی هم صورت گرفته است. مرکز ترویج یاد، نام و اندیشه امام‌خمینی نیز در این راستا طرحی بود که شاید طرح اولیه آن از بنده بود، اما در جلسات هم‌اندیشی با همفکری دوستان، تثبیت شد. وی خاطرنشان کرد که مرکز ترویج یاد و نام و اندیشه امام خمینی هم به‌عنوان تسریع‌کننده در حوزه سراهای محله و فرهنگسراهای مناطق مختلف شهرداری تهران، عمل می‌کند. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم و رئیس مرکز از همت جهادی شهرداری تهران تقدیر کرد.

کد خبر 256720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز