همشهری آنلاین: دو مقام قضایی در پی تغییر رئیس سازمان زندان‌ها تأکید کردند که عزل و نصب‌های جدید در دستگاه قضا ارتباطی با موضوع اخیر زندان اوین ندارد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، به دنبال اعلام دو انتصاب در قوه قضاییه و تغییر رییس سازمان زندان‌ها، گفت: تصمیم مزبور از 40 یا 50 روز پیش گرفته شده بود و برای اجرای آن باید مقدمات فراهم می‌شد.

دادستان کل کشور ادامه داد: انتصاب آقای اسماعیلی به عنوان رییس دادگستری استان تهران با توجه به شایستگی‌های وی صورت گرفته و سمت جدید او یک نوع ارتقا محسوب می‌شود.

بر طبق این گزارش، رییس پیشین سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور نیز گفت: مقدمات موضوع رفتن من از این سازمان از چهار ماه پیش مشخص شده بود و این موضوع هیچ اتفاقی با آنچه در زندان اوین رخ داد، ندارد.

غلامحسین اسماعیلی افزود: این موضوع اول عید سال جاری به من ابلاغ شد و فرایند آن تا کنون ادامه یافته است.

وی تاکید کرد: اگر این دو موضوع (موضوع اخیر زندان اوین و کنار رفتن از ریاست سازمان زندان‌ها) به یکدیگر مرتبط بود، بطور قطع چنین جایگاه خطیری - رییس کل دادگستری و رییس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر - را به من نمی‌دادند.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه با صدور حکمی علی‌اصغر جهانگیر را به ریاست سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و جانشین غلامحسین اسماعیلی منصوب کرد.

همچنین اسماعیلی طی حکمی از سوی رییس دستگاه قضا به سمت رییس کل دادگستری استان تهران و رییس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر تهران منصوب شد.

کد خبر 257082
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز