سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: براساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش خدمات دندانپزشکی و عینک از بیمه طلایی فرهنگیان حذف شد، علت این امر کاهش حق بیمه فرهنگیان اعلام شده است، این در حالی است که کاهش این خدمات اعتراض برخی فرهنگیان را برانگیخت.

نرخ حق بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان شاغل و افراد تحت تکفل آنان امسال ماهانه ۲۶هزار تومان تعیین شده‌است که از حقوق فرهنگیان کسر و به‌حساب شرکت بیمه‌گر واریز می‌شود. شروع بیمه نیز از ابتدای خرداد است. بیمه طلایی چند سالی است که برای فرهنگیان کشور برقرار شده است و هر ساله بخشی از مبلغ آن توسط بیمه شده و بخشی نیز توسط آموزش و پرورش پرداخت می‌شد اما امسال این بیمه دچار تغییرات خاصی شده است. در بخشنامه معاونت توسعه و مدیریت آموزش و پرورش چنین آمده‌است: قرارداد بیمه‌ای جدید نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نداشته و فقط تعهدات عینک و دندانپزشکی به‌دلیل پیش‌بینی بعضی از خدمات دندانپزشکی توسط دولت در خدمات بیمه‌های پایه و همچنین نرخ بالای حق بیمه این دو پوشش که از نظر اقتصادی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نبوده و بهره‌مندی از آن در بسیاری از مناطق و نواحی کشور توسط بیمه‌شدگان با مشکلاتی مواجه بوده، از لیست خدمات حذف شده است.

صرفه‌جویی

با توجه به ابلاغ این بخشنامه به ادارات آموزش و پرورش فرهنگیان نسبت به حذف خدمات دندانپزشکی و عینک از بیمه طلایی اعتراض کردند. یکی از فرهنگیان گفت: در بخشنامه مربوطه علت این امر صرفه جویی و درنظر گرفتن منافع اقتصادی فرهنگیان اعلام شده است. پرسش این است چرا سر و ته بیمه به‌اصطلاح طلایی هر روز زده می‌شود.

او افزود: سال گذشته 50هزار تومان برای عینک و 200هزار تومان نیز برای دندانپزشکی می‌دادند که دست‌کم بخشی از معضلات ما را حل می‌کرد. فرهنگی دیگری خواهان رقابت در انتخاب شرکت طرف قرارداد آموزش و پرورش شد و گفت باید با شرکتی قرارداد بسته شود که خدمات بیشتری ارائه می‌کند، چه علتی دارد که حتما با بیمه... قرارداد بسته شود. به گفته جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش مجلس، اعتراض فرهنگیان از طریق نمایندگان مجلس نیز به وزارت آموزش و پرورش منعکس شده است.

تکذیب حذف دندانپزشکی و عینک

درحالی‌که به صراحت در بخشنامه معاونت توسعه و مدیریت آموزش و پرورش به حذف خدمات دندانپزشکی و عینک از بیمه طلایی فرهنگیان اشاره شده است، معاون توسعه مدیریت آموزش وپرورش مدعی شد این قرارداد تغییر کرده است.وحید کیارشی به مهر گفته شرایط بیمه طلایی فرهنگیان تغییر می‌کند و این هفته قرارداد جدید بیمه طلایی فرهنگیان با شرکت بیمه‌گذار امضا می‌شود. بخشنامه‌ای که در آن دندانپزشکی و عینک حذف شده است دچار تغییرات اساسی می‌شود.

وی درباره اینکه آیا قرار است در قرارداد جدید بیمه طلایی خدمات بیمه دندانپزشکی و عینک به فرهنگیان داده شود، توضیح داد: با توجه به اینکه در مرحله امضای قرارداد با شرکت بیمه‌گذار هستیم امکان اعلام جزئیات وجود ندارد، اما فرهنگیان بدانند که تا یکی‌دو روز آینده خبرهای خوشی از بیمه طلایی فرهنگیان اعلام می‌شود و شرایط قرارداد تغییر کرده است.کیارشی درباره اعلام ابلاغ قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان گفت: پس از امضای قرارداد و انجام کارهای اداری دستورالعمل اجرایی آن به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

عینک و دندانپزشکی با 40هزارتومان

در همین حال یک کارشناس بیمه گفت: اگر قرار باشد تعهدات دندانپزشکی و عینک نیز به بیمه طلایی فرهنگیان اضافه شود نرخ حق بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان از 26هزارتومان به 40هزارتومان افزایش یابد، آموزش و پرورش اما چنین رقمی را نمی‌پذیرد.

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفته: متأسفانه آموزش و پرورش عملکرد خوبی در موضوع بیمه طلایی فرهنگیان نداشته و مشکلاتی را برای آنها به‌وجود آورده است، اگر آموزش و پرورش قرار باشد در موضوع بیمه‌ای با همین عملکرد ادامه دهد، قطعاً با مشکل مواجه خواهد شد.این نماینده مجلس توضیح داد: براساس اعلام نمایندگان بیمه ایران، آموزش و پرورش مبلغ 400میلیارد تومان به این شرکت بیمه‌ای بدهی دارد.

 

کد خبر 260002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز