چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پوستر غول‌پیکری که بر دیوار کاخ جشنواره در کن آویزان می شود، یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد جشنواره فیلم کن به‌شمار می‌رود، اما چنین پوستر بزرگی چگونه ساخته می‌شود؟

جشنواره فیلم کن

براساس گزارش تلگراف، امسال شصت‌و‌چهارمین سالگرد جشنواره فیلم کن، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین رویداد‌های سینمایی جهان، با حضور ستارگان و سینماگران مشهور جهان برگزار می‌شود.

زمانی که مهمانان این جشنواره بزرگ به محل برگزاری آن، یعنی کن می‌رسند، با شهری پوشیده از بنرهای تبلیغاتی، نمایشگرها و پوسترهای سینمایی مواجه می‌شوند. مرکز برگزاری این جشنواره Palais des Festivals یا کاخ جشنواره است، مرکز گردهمایی بزرگی که محل حضور مقامات جشنواره، کارگردانان و ستارگان سینما است.

شرکت HP به عنوان پشتیبان رسمی هنرهای گرافیکی و تصاویر دیجیتال این جشنواره،‌مسئولیت تولید سه پوستر بزرگ برای کاخ جشنواره است که وسعت آنها بیش از هزار متر مربع است که موضوع امسال این پوسترهای غول‌پیکر،‌ تصویر مارچلو ماستریانی ستاره ایتالیایی فیلم ½8 فلینی است.

جشنواره فیلم کن

این پوسترها با استفاده از چاپگر‌های HP Scitex XL1500 که طول آنها 6.5 متر، عرض آنها 2 متر و ارتفاع آنها 1.5 متر بوده و وزنی برابر سه هزار و 700 کیلوگرم دارند، در تکه‌های پنج‌متری چاپ شده‌اند. این تکه‌ها سپس با استفاده از جوش حرارتی به یکدیگر متصل می‌شوند تا به شکل یکپارچه به نظر می‌آیند.

مقاومت این پوسترها در برابر شرایط جوی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا آب‌و‌هوای کن غیرقابل پیش‌بینی است. چاپگرهای HP Scitex XL1500 از توانایی چاپ روی سطوح مختلفی برخوردارند، از بوم  و پارچه گرفته تا فرش و کاغذ. از این رو در چاپ آنها از جوهرهایی استفاده می‌شود که تحت تاثیر شرایط جوی قرار نگیرند و همچنین در برابر امواج فرابنفش مقاوم باشند.

جوهر مورد استفاده HP برای چاپ این پوسترها Scitex XL1500 Supreme نام دارد که طیف رنگی گسترده‌ای داشته و تصویری لطیف و شاداب را ایجاد می‌کند. به گفته هربرت کوک مدیرعامل شرکت HP اروپا، تکامل چاپ دیجیتال امکان چاپ چنین پوسترهای بزرگی را فراهم آورد‌ه‌است. به گفته وی تا 15 سال پیش بسیاری از پوسترهای بزرگ با استفاده از چاپ افست تولید می‌شدند که چاپ به این شیوه در تعداد محدود بسیار پرهزینه بود.

چاپ دیجیتال اکنون چاپ کم هزینه تعداد محدود چند پوستر و یا یک پوستر ویژه را امکان پذیر ساخته‌است. حتی این شیوه امکان چاپ آگهی‌ها و برچسب‌های شخصی‌سازی شده را نیز با کمترین هزینه فراهم آورده‌است. به گفته کوک کلیدی‌ترین نکته در چاپ افست تغییر دادن تصویر است که نقطه‌نظر تکنولوژی امکان تولید 10 هزار آگهی با اسامی مختلف به این شیوه وجود ندارد، اما اگر هریک از این تصاویر دیجیتال باشند، هر صفحه می‌تواند محتوایی متفاوت داشته باشد.

کد خبر 260186
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز