شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۲
۰ نفر

عضو ایرانی هیأت داوران بخش مسابقه رسمی شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن در گفت‌وگویی مفصل با شارلوت پاوار خبرنگار سایت جشنواره، به فیلمسازان محبوب خود اشاره کرد که در میان آنها نام عباس کیارستمی هم دیده می‌شود.


به گزارش همشهری، جشنواره فیلم کن 2014شامگاه فردا یکشنبه با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به‌کار خود پایان می‌دهد و لیلا حاتمی هم یکی از 9داوری است که حین معرفی برگزیدگان بخش مسابقه رسمی روی صحنه مراسم اختتامیه حضور خواهد داشت. بازیگر تحسین‌شده سینمای ایران در مصاحبه‌خود درباره رئیس داوران بخش سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه کن امسال گفت: من برای آقای کیارستمی و فیلم‌های او احترامی فراوان قائلم.

حاتمی خود را یکی از هواداران فرانسوا تروفو معرفی کرد و افزود: من تمام فیلم‌های تروفو را دیده‌ام. در عین حال واقعا فیلم‌ها و سینمای کوئنتین تارانتینو، وودی آلن، میشاییل هانکه و رومن پولانسکی را هم دوست دارم. خبرنگار سایت جشنواره کن در مقدمه مصاحبه‌خود حاتمی را کشف اصغر فرهادی در فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» و سفیر شگفت‌انگیز ایران در این دوره از جشنواره معرفی کرده است.

حاتمی در این گفت‌وگو از خانواده سینمایی خود، اقتباس سینمایی از رمان‌های مورد علاقه‌اش، بازی در فیلم‌های ایرانی، تسلط به زبان‌های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی و نگاه به تهران به‌عنوان یک شهر بین‌المللی، کنجکاوی بیش از اندازه مردم ایران، تلاش برای برقراری ارتباط فرهنگی میان ایران و فرانسه و تازه‌ترین پروژه خود «در دنیای تو ساعت چند است؟» صفی یزدانیان سخن گفته است.

از دیگر خبرهای جشنواره کن امسال می‌توان به معرفی برگزیدگان بخش‌های سینه‌فونداسیون (به ریاست کیارستمی) و هفته منتقدان اشاره کرد؛ ضمن اینکه برترین‌های بخش فیلم کوتاه در مراسم اختتامیه رسمی معرفی و تقدیر می‌شوند. تا امروز فیلم‌های «لویاتان» آندری زویاگینتسف، «دو روز و یک شب» برادران داردن و «آقای ترنر» مایک لی بخت‌های اصلی کسب نخل طلا هستند.

کد خبر 260347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز