مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

لیلا خاکسار: وزارت بازرگانی از طرح‌های ارائه شده در جشنواره لباس به منظور رساندن به تولید انبوه حمایت می کند.

فرحناز قند فروش، دبیر این جشنواره ضمن اعلام این مطلب گفت: دبیرخانه دائمی لباس به دنبال شرایط لازم برای ایجاد صنف طراحان لباس برای جذب و هماهنگی طراحان است ، همچنین ارتقای سطح علمی و آموزشی طراحان از دیگر برنامه‌های این دبیرخانه است.

وی افزود: رشته طراحی لباس برای پیشرفت و نوآوری نیازمند، به ارتقای سطح علمی است، که در حال حاضر تنها تا مقطع کارشناسی در سطح دانشگاه وجود دارد؛ و به همین منظور با مسئولین و اساتید صحبت‌هایی صورت گرفته که این رشته تا مقاطع بالاتر ارتقاء یابد.

مریم زمانی، دبیر هماهنگی جشنواره زنان سرزمین من نیز در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: یکی از سیاست‌های دبیرخانه لباس، نمایش و طراحی لباس برای فصول مختلف است و شناسایی نیروها و به‌کارگیری و ارتقای استعدادها از دیگر برنامه‌هاست.
وی افزود: برنامه نمایش لباس برای شهرستان‌ها و حتی درکشورهای خارجی از برنامه‌های آتی این دبیرخانه می‌باشد.

زمانی همچنین گفت: به منظور ارتقای سطح علمی این دبیرخانه و ارتباط بیشتر با مخاطبین ، به دنبال جذب نظرات روانشناسان و جامعه‌شناسان هستیم و امیدواریم بتوانیم به این وسیله ذائقه کلی مخاطب را بشناسیم.

وی همچنین در ارتباط با جشنواره زنان سرزمین من و استقبال مردم از طرح‌های خارجی گفت: کشور ما در این زمینه بسیار نوپاست و نیاز به حمایت مردم و مسئولین دارد تا استعدادهای نهفته در این زمینه شکوفا شود. اگر دیده می‌شود که به عنوان مثال لباس‌های کشور ترکیه  مورد استقبال قرار می‌گیرد به این دلیل است که این کشور حداقل 15 سال سابقه در این زمینه دارد.

زمانی افزود: طراحان دانشگاهی،  لباس‌هایشان تاکنون در حد طرح باقی می‌ماند و ما امیدواریم با ارتباطاتی که در دبیرخانه بین طراحان و خیاطان و کارخانه‌ها و تولیدکنندگان برقرار می‌شود، بتوانیم طرح‌ها را به تولید انبوه نزدیک کنیم.

وی افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته 50دست از لباس‌های شرکت کننده در جشنواره از طریق وزارت بازرگانی به تولید انبوه خواهد رسید.

کد خبر 26044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز