همشهری آنلاین: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «روزنامه‌نگار متعهد یعنی اینکه روزنامه‌نگار دغدغه کشور خود را داشته باشد.»، گفت: اگر بخواهیم فردی با دغدغه، متعهد و پاسخگو در عرصه رسانه‌ای کشور را سراغ بگیریم، می‌توانیم رضا مقدسی را معرفی کنیم.

محمدحسین صفار هرندی

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، محمدحسین صفارهرندی دوشنبه 5 خرداد ماه در آئین نکوداشت رضا مقدسی در موسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری، با اشاره اجرای زنده تصنیف «قطعه‌ای از بهشت» توسط استاد علی‌محمد کریمخانی در این مراسم، گفت: اگر هنرمندان متعهدی مانند کریمخانی‌ها نباشند، فضاهای ما فضاهایی خشن، خشک و پر هیاهو خواهد بود که دل‌هایمان را آزرده می‌کند.

وی در ارائه نمونه‌ای از روزنامه‌نگاری متعهد در کشور، گفت: رضا مقدسی، روزنامه‌نگاری بود که برای آن کسانی که در سوگ کشته‌های ساختمان‌های دوقلو ایالات متحده گریه و زاری سر داده بودند و شمع روشن کرده و مشکی پوشیده بودند، تریبون فراهم نمی‌کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگر سخنانش گفت: به یکی از مشاوران رئیس‌جمهور فعلی گفتم، کسانی هستند که الآن دارند برای شما هورا می‌کشند و ترغیب‌تان می‌کنند تا حرف‌هایی که آنها برایشان خوشایند است را بزنید؛ اما بدانید که خبر مرگ رئیس‌جمهور کشورمان آنها را کمتر آزار می‌دهد تا خبر مرگ اوباما.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از رواج پدیده دزدی مفاخر صحبت کرد و گفت: امروز دزدی میراث و دارایی‌هایمان باب شده و آنهایی که یک روز شعار «بهشتی، طالقانی را تو کشتی» سر می‌دادند، علم میراث‌داری بهشتی را به دست گرفته‌اند. آنها که می‌گفتند مطهری هیچ نسبتی با جریان روشنفکری ندارند، مدعی شهید مطهری هم شده‌اند. بنابراین چون این دزدی‌ها شایع شده است باید حداقل اجازه ندهیم افرادی که وابسته به طرز فکر جبهه فرهنگی انقلاب هستند را مصادر کنند. البته آنها شهید مطهری را نمی‌توانند مصادره کنند، همان‌طور که مولانا که تمام شعرهایش فارسی است را نمی‌توانند مصادره کنند.

صفارهرندی افزود: برگزاری چنین نکوداشتی حداقل فایده‌اش این است که با معرفی چهره‌هایی که نام‌شان با وفاداری، حق‌گویی، وطن‌دوستی و ارزش‌های مورد قبول جامعه اسلامی ایرانی گره خورده است، آنها را از دستبرد مصون بداریم.

کد خبر 260709
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز