همشهری آنلاین: رضا مقدسی مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر در مراسم نکوداشتی که از سوی موسسه همشهری به پاس خدمات وی برگزار شد، به بیان خاطره‌ای از یک دادگاه پرداخت که معاون اول محمود احمدی‌نژاد بخاطر یک خبر منتشر نشده، شکایت کرده بود.

رضا مقدسی

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، رضا مقدسی دوشنبه 5 خرداد ماه در اولین برنامه از سلسله برنامه‌های ماهانه نکوداشت چهره‌های برتر روزنامه‌نگاری انقلاب اسلامی در موسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری، در بیان این خاطره گفت: معاون اول رئیس‌جمهور وقت درباره خبری که منتشر نشده بود، از خبرگزاری مهر شکایت کرد؛ به این ترتیب که یک شخصی از سیستم داخلی مهر، از صفحه‌ای پرینت گرفته بود و خبری را به دست معاون اول رئیس جمهور رسانده بود. رئیس‌جمهور وقت (محمود احمدی‌نژاد) هم مدعی شد که مهر آن را خبر را منتشر کرده اما در واقع خبر منتشر نشده بود.

وی افزود: مدعی‌العموم هم لطف کرده بود، شکایتی به آن شکایت اولیه اضافه کرده بود. این نکته‌اش برای من خیلی سنگین بود و هنوز هم سنگین است که اتهام بنده تحت عنوان اقدام علیه امنیت کشور مطرح شده بود. 

مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر درباره موضوع این خبر نیز گفت: دقیقاً دو روز بعد از اعلام نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که به دادگاه احضار شدم. موضوع شکایت درباره تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات استان ایلام بود؛ تعداد واقعی این واجدین شرایط 280 هزار نفر بود اما مهر 380 هزار نفر زده بود؛ البته اشتباه از استانداری ایلام بود که عدد را اشتباه اعلام کرده بودند. آن وقت، حکم این اشتباه، اقدام علیه امنیت ملی عنوان شد.

بر طبق این گزارش، آئین نکوداشت رضا مقدسی به همت مرکز ترویج گفتمان انقلاب اسلامی موسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مرتضی نبوی و محمدحسین صفارهرندی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی‌اکبر اشعری مدیر سابق کتابخانه ملی، امیر خوراکیان معاون اماکن متبرکه و امور زایرین آستان قدس رضوی، مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری پژوهشگر و عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران برگزار شد.

یونس شکرخواه، حسن نمکدوست تهرانی و فریدون صدیقی از اساتید دانشگاه و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، مهدی ذاکری، سید جلال فیاضی، کاظم انبارلویی، مهدی فضایلی، علی عسگری و مجید قلی‌زاده از جمله مدیران رسانه‌ای کشور در این آئین حضور داشتند.

در خاتمه این مراسم، لوح‌های تقدیر و یادبودهایی از سوی مدیرعامل موسسه همشهری، معاونت برنامه‌ریزی سازمان صدا و سیما، انتشارات سروش، مجمع هنرمندان خراسان، باشگاه خبرنگاران، انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران، روزنامه ایران و خبرگزاری‌های فارس، تسنیم و مهر به رضا مقدسی اهدا شد.

کد خبر 260719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز