شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

بیش از ۲۵۰هزار نفر از علاقه‌مندان فیلم و سینما درنظرسنجــــی نشریـــه بریتانیایی امپایر برای انتخاب بهترین فیلم‌های تاریخ سینما شرکت کردند و با آرای خود دومین فیلم سه‌گانه اول «جنگ‌های ستاره‌ای» را بالاتر از «پدرخوانده» فرانسیس فورد کاپولا برگزیدند.

امپراتوری بالاتر از   پدرخوانده

 به گزارش همشهری، «امپراتوری ضربه می‌زند» به کارگردانی اروین کرشنر در 1980یعنی 3سال پس از نخستین جنگ‌های ستاره‌ای روی پرده رفت و درنظرسنجی امپایر در میان 301فیلم در رده اول ایستاد. «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان از مجموعه بتمن در این نظرسنجی دوم شد و «رهایی از شاوشنک» فرانک دارابونت و «داستان عامه‌پسند» کوئنتین تارانتینو هم به‌ترتیب رتبه‌های 4و 5را از آن خود کردند.

هریسن فورد، مارک همیل، کری فیشر، و... بازیگران اصلی نخستین جنگ‌های ستاره‌ای بودند که در امپراتوری ضربه می‌زند نقش‌های خود را تکرار کردند. جورج لوکاس خالق جنگ‌های ستاره‌ای کسب عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما را افتخاری برای این مجموعه دانست و به دیلی میل گفت: امپراتوری ضربه می‌زند فیلم محبوب هواداران جنگ‌های ستاره‌ای است؛ بیشتر به این دلیل که داستانی بسیار تلخ دارد.

جنگ‌های ستاره‌ای، نخستین قسمت «ارباب حلقه‌ها» به کارگردانی پیتر جکسن، «آرواره‌ها» و «مهاجمان صندوقچه گمشده» هر دوبه کارگردانی استیون اسپیلبرگ و «تلقین» نولان دیگر فیلم‌های حاضر در فهرست 10فیلم برتر نظرسنجی امپایر هستند. مارک داینینگ سردبیر نشریه امپایر درباره نتایج نظرسنجی بهترین فیلم تاریخ سینما گفت: از انتخاب امپراتوری ضربه می‌زند خوشحالیم اما شگفت‌زده نیستیم.

6قسمت جنگ‌های ستاره‌ای بیش از 4میلیارد دلار در دنیا فروخته‌اند و فیلمبرداری هفتمین قسمت آن به کارگردانی جی جی آبرامز به‌تازگی در امارات متحده عربی شروع شده است.

کد خبر 261014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز