دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان برای رهایی یافتن از فرایند آزاردهنده دندان‌پزشکی برای پر کردن پوسیدگی‌های دندان، شیوه ای بدون درد را ابداع کرده‌اند.

دندان

براساس گزارش گاردين، اين تكنيك بازسازي دندان كه توسط محققان كالج كينگ لندن ابداع شده‌است،‌ نياز به شنيدن صداي گوش‌خراش مته دندانپزشكي، پركردن دندان‌ها و تزريق‌هاي دردناك را از بين برده و در عوض به دندان‌ها القا مي‌كند كه خود را بازسازي كنند.

پوسيدگي‌هاي دندان معمولا با كمك مته‌هاي دندان‌پزشكي از سطح دندان برداشته مي‌شوند و سپس حفره به‌جا مانده توسط موادي مانند آمالگام يا رزين تركيبي پر مي‌شوند. اما در درمان جديد كه بازكاني‌سازي تشديد شده و پيشرفته الكتريكي يا EAER نام دارد، حركات مواد معدني مانند كلسيم و فسفر را به درون دندان آسيب‌ديده تسريع مي‌شود.

در اين درمان دو مرحله‌اي، ابتدا منطقه آسيب‌ديده ميناي دندان آماده‌سازي شده و سپس جريان برق كوچكي مواد معدني را به منطقه آسيب‌ديده هدايت مي‌كند. امكان استفاده از اين تكنيك تا سه‌سال ديگر فراهم خواهد آمد.

نايجل پيت از موسسه دندانپزشكي كالج كينگ لندن مي‌گويد شيوه درماني كنوني دندان‌ها شيوه‌اي ايده‌آل نيست، زيرا با پر كردن دندان‌ها،‌ درحقيقت دوره‌اي از پر و خالي كردن دندان آسيب ديده آغاز خواهد شد كه در نهايت نيز به كشيده شدن دندان منتهي مي‌شود.

اما اين تكنيك جديد نه تنها براي بيماران كمتر آزاردهنده است، بلكه هزينه آن نيز بيشتر از هزينه‌هاي كنوني درماني نخواهد بود و در كنار درمان پوسيدگي دندان مي‌توان از آن براي سفيد كردن دندان‌ها نيز استفاده كرد.

کد خبر 262743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha