مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هواپیمای خورشیدی و سازگار با محیط زیست"Solar Impulse ۲" در ماه مارس ۲۰۱۵ پرواز به دور دنیا را آغاز می‌کند.

به گزارش ایرنا، هواپیمای خورشیدی و سازگار با محیط زیست "Solar Impulse 2" که دارای 17500سلول خورشیدی است، دوم ژوئن (12 خرداد 1393) اولین پرواز آزمایشی خود را در شهر "پایرن" سوئیس با موفقیت انجام داد.

دو سوئیسی به نام‌های برت راند پیکارد "Bertrand Piccard" و اندره بورش برگ "Andre Borschberg" سازنده این هواپیما هستند که با نور خورشید کار می‌کند و خلبان آن یک آلمانی به نام مارکوس شردل است.

فاصله دو سر بال‌های این هواپیما 72 متر است؛ اندکی کمتر از فاصله دو سر بال‌های هواپیمای ایرباسA380 . وزن این هواپیمای خورشیدی نیز2300 کیلوگرم است.

بزرگی کابین خلبان این هواپیما 8/3 مترمربع است. کابین خلبان طوری ساخته شده تا خلبان بتواند در آن حدود یک هفته به راحتی پرواز و استراحت کند.

همچنین کابین این هواپیما ضد فشار نیست؛ کابین خلبان هم قابلیت گرم شدن ندارد ."Solar Impulse 2" یک توالت و یک صندلی "Business - class" هم دارد. این هواپیما همچنین دارای یک هدایتگر خودکار است.

برت راند پیکارد، یکی از سازندگان این هواپیما می‌گوید: ما توانستیم مقدار مصرف انرژی از طریق سلول‌های خورشیدی را به نصف برسانیم.

اندره بورش برگ دیگر سازنده این هواپیما نیز می‌گوید: این هواپیمای خورشیدی می‌تواند به مدت یک ماه بدون توقف پرواز کند.

قرار است این هواپیما از روی هند، میانمار و چین بگذرد؛ سپس از روی اقیانوس آرام و آمریکا عبور کند.

Solar Impulse 2 پس از گذشتن از روی آمریکا، به طرف جنوب اروپا پرواز خواهد کرد و پس از عبور از شمال آفریقا دوباره به طرف نقطه آغاز پرواز خود بازمی‌گردد.

کد خبر 262850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha