چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سومین دوره از جشنواره فیلم «لاداخ» به عنوان مرتفع‌ترین جشنواره سینمایی جهان در ارتفاع ۱۱ هزار فوتی هیمالیا برگزار می‌شود.

کوهستان

به گزارش ایسنا به نقل از هاليوود ريپورتر، جشنواره فیلم «لاداخ» که از آن به عنوان مرتفع‌ترین جشنواره سینمایی جهان یاد می‌شود، امسال سومین دوره خود را در ارتفاع 3500 متری در منطقه کوهستانی جامو و کشمیر واقع در قسمت‌های شمالی هند برگزار می‌کند.

قرار است «دالایی لاما» نیز در مراسمی پس از افتتاحیه این رویداد سینمایی آئینی بودایی اجرا کند.

این رویداد سینمایی با نمایش فیلم «RANGBOOMI» ساخته کمال سواروپ بر اساس نمایشنامه‌ای نوشته داداشب فالکه (پدر سینمای هند) افتتاح می‌شود.

جشنواره فیلم لاداخ همچنین میزبان اولین نمایش آسیایی فیلم «زشت» ساخته تحسین شده «آنوراگ کاشیاپ»، کارگردان هندی است که در سال 2013 با این فیلم در جشنواره کن حضور داشت.

از دیگر برنامه‌های این رویداد سینمایی می‌توان به تمرکز بر سینمای معاصر کره همچنین ادای احترام به «فاروق شیخ»، سینماگر کهنه‌کار هندی اشاره کرد.

«شیام بنگال»، رئیس جشنواره فیلم لاداخ ضمن اشاره به اهمیت این رویداد سینمایی در سطح آسیا گفت: وجه تمایز این جشنواره، برگزاری آن روی بام دنیا و در اطراف مرتفع‌ترین کوه‌های هیمالیا است.

هیات داوران امسال جشنواره فیلم لاداخ متشکل از «کلاوس ادر»، دبیرکل انجمن بین‌المللی منتقدین (فیپرشی) و همچنین «ماکسین ویلیامسون»، رئیس جوایز فیلم آسیا پاسفیک می‌شود.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم لاداخ از 27 تا 29 ژوئن برگزار می‌شود.

کد خبر 262963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha