همشهری آنلاین: پلنگ‌های هندی به دلیل قابلیت خارق‌العاده‌ای که در استتار خود در محیط‌های طبیعی دارند، یکی از مرگبارترین شکارچیان طبیعت به‌شمار می‌روند.

 

 

براساس گزارش ميل‌آنلاين، اين شكارچيان پيش از آنكه شكار خود را مورد هجوم مرگبار قرار دهد، به واسطه رنگ و طرح پوستي كه دارد، به‌راحتي مي‌تواند در محيطي بسيار معمولي خود را از ديد قرباني پنهان كنند.

آدام بانيستر، محافظ حيات وحش براي بررسي اين قابليت پلنگ‌هاي هندي براي چند ماه زندگي 21 پلنگ را در كمپ پلنگ‌هاي سوجان جاواي در راجستان هندوستان تحت نظر گرفت و دريافت قابليت خارق‌العاده ناپديد شدن اين جانداران در مناظر طبيعي معمولي باعث شده اين شكارچيان در فاصله بسيار نزديكي از اقامتگاه‌هاي انساني به‌راحتي تردد كرده و كمين كنند.

بانيستر كه تاكنون در سه‌قاره روي اين گربه‌هاي غول‌پيكر مطالعه كرده و تقابل انسان و حيات وحش را از نزديل لمس كرده، مي‌گويد اين منطقه از هندوستان از نظر همزيستي مسالمت‌آميز انسان‌ها و پلنگ‌ها بسيار بي‌نظير است، زيرا ساكنان اين مناطق پلنگ‌ها را در قالب اشكالي روحاني و مقدس مي‌بينند.

به گفته وي پلنگ‌هاي هندي عامل مرگ صدها نفر در هندوستان هستند،‌از اين رو وي از شنيدن اينكه روستايي در هندوستان وجود دارد كه انسان‌ها و پلنگ‌ها در فاصله‌اي بسيار نزديك از يكديگر زندگي‌ مي‌كنند، بسيار شگفت‌زده شد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha