همشهری آنلاین: وزارت نفت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در احداث ۸ پالایشگاه میعانات گازی در سیراف پارس جنوبی دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، طرح احداثˈ فراگیر پالایشی سیرافˈ در قالب هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل هر یک به ظرفیت 60هزار بشکه در روز، با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اجرا می‌شود.

روابط عمومی وزارت نفت اعلام کرد: در سال ˈاقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملیˈ با هدف اجرایی نمودن منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی، همچنین جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، طرح احداث ˈفراگیر پالایشی سیرافˈ از سوی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

ˈفراگیر پالایشی سیرافˈ در قالب 8 پالایشگاه میعانات گازی مستقل هر یک به ظرفیت 60 هزار بشکه در روز به همراه تأسیسات یوتیلیتی، پشتیبان و واحدهای فرآیندی مشترک در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی (سایت پارس 2) راه اندازی خواهد شد.

براساس این گزارش وزارت نفت جمهوی اسلامی ایران از همه سرمایه گذاران بخش خصوصی که دارای توانایی فنی و مالی لازم هستند، طی فراخوانی که از تاریخ 2/4/93 در رسانه ها انتشار یافته، برای مشارکت در این طرح دعوت کرده است.

زمین محل احداث این طرح به مساحت حدود 250 هکتار(حدود 30 هکتار برای هر پالایشگاه میعانات گازی) از طرف سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سایت 2 عسلویه به صورت اجاره 20 ساله به متقاضیان بخش خصوصی واگذار شده و پس از انقضای زمان اجاره، با موافقت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرارداد اجاره زمین قابل تمدید خواهد بود.

همچنین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با هدف تسریع و تسهیل انجام وظایف و مسئولیت های سرمایه گذاران منتخب در اجرای این طرح، هم اکنون یک واحد پالایشی بر مبنای الگوی فرآیندی پیشنهادی را در قالب طراحی پایه ارائه کرده که در صورت درخواست هر یک از سرمایه گذاران منتخب، جهت بهره برداری در امر احداث پالایشگاه میعانات گازی سیراف در اختیار آنها گذاشته خواهد شد.

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران پس از ارزیابی نهایی تقاضاهای سرمایه گذارن، نتایج را در تاریخ 31/6/93 اعلام خواهد کرد.

براساس این گزارش متقاضیان سرمایه گذاری در طرح احداثˈ فراگیر پالایشی سیرافˈ برای اطلاعات بیشتر می توانند به سایتهای www.shana.ir و www.mop.ir مراجعه کرده یا با ایمیل Siraf@mop.ir تماس حاصل کنند.

کد خبر 263782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha