همشهری آنلاین: برگزاری بازی‌های جام جهانی فوتبال در برزیل، باعث شده که میزان فروش گیشه سینماهای این کشور با ۲۵ درصد رشد نسبت به زمانی مشابه در سال گذشته رونق یابد.

سینما

به گزارش فارس، ورود حدود 3 میلیون و 700 هزار نفر هوادار فوتبال به کشور 200 میلیون نفری برزیل برای تماشای بازی‌های جام جهانی، اقتصاد سینمای این کشور را نیز رونق بخشیده است.

«استیو بونل»، معاون اجرایی برنامه ریزی بین‌المللی سینماهای زنجیره‌ای «سینه‌مارک»، بزرگترین سینمای زنجیره‌ای برزیل با 29 شعبه در جهان گفت: میزان رشد فروش سینماها حقیقتا همه را شگفت‌زده کرده است.

تصور ما بر این بود که بازی‌های جام جهانی تأثیر منفی بر گیشه خواهد داشت.

«بونل» متذکر شد: محدود بودن روز و ساعت اکران فیلم‌ها به خصوص برای فیلم‌های اکشنی چون «ترانسفورمرها» چنین تصوری را برای ما به وجود آورده بود و در عمل اینگونه نشد.

فیلم‌های «گناه ستاره‌های ما» و «چگونه اژدهایت را تربیت کنی 2» توانسته‌اند در مجموع بیش از 25 میلیون دلار در گیشه برزیل فروش کنند.

«کریس آرونسون»، مدیر بخش کمپانی فیلمسازی فوکس گفت: از سویی برزیل در مسابقات هر روز بازی ندارد، از سوی دیگر تعطیلات مکرر دولت و مدارس و برگزاری جشن‌های ورزشی به مدت یک‌ماه، همه و همه باعث شده به نتیجه فوق‌العاده مطلوبی در گیشه سینماها دست یابیم.

وی افزود: اکران فیلم در طول برگزاری بزرگترین مسابقات ورزشی جهان، یک ریسک بزرگ است که همین مسئله به شدت استودیوها و صاحبان سینما را ترسانده بود.

به گفته «استیو بونل» براساس محاسبات انجام شده به طور میانگین میزان فروش گیشه سینماهای برزیل امسال نسبت به زمانی مشابه در سال گذشته بیش از 25 درصد رشد داشته که این مقدار بسیار بیشتر از آن چیزی است که انتظارش می‌رفت.

در این دوران بیشتر زنان جوان و همچنین خانواده‌ها به سینما می‌آیند.

این درحالی است که «والمیر فرناندس»، رئیس بخش بین‌الملل سینماهای زنجیره‌ای «سینه‌مارک» گفت: در مدت زمان برگزاری بازی‌های جام جهانی فوتبال 2006 در آلمان، ما با 40 درصد کاهش فروش بلیط در سینماهای این کشور روبرو شدیم.

وی افزود: خوب با توجه به چنین تجربه‌های تلخی و در چنین شرایطی شما باید از پخش‌کننده‌ها بخواهید که دست به چنین ریسکی بزنند که برخی این کار را می‌کنند ولی عده ‌زیادی هم نه.

فیلم سینمایی «شرور» با بازی «آنجلینا جولی» و محصول کمپانی «والت دیزنی» از پیش از شروع بازی‌های جام‌جهانی در برزیل اکران شده و تاکنون بیش از 24 میلیون دلار فروش کرده است.

کد خبر 264293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha