همشهری آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به بالا بودن آمار سزارین در کشور، از برنامه های این وزارتخانه برای کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی خبر داد.

به گزارش همشهري آنلاين، دکتر محمد حاجی آقاجانی با اعلام اینکه آمار سزارین در کشور غیرمنطقی بالا رفته است، گفت: برای این که بتوانیم آمار 54 درصدی زایمان به روش سزارین را در کشورمان پایین بیاوریم، می‌بایست برنامه‌های تشویقی در نظر بگریم.

وی از حذف فرانشیز زایمان به عنوان یکی از این مشوق‌ها نام برد و گفت: مشوق دوم، بحث بازسازی بلوک‌های زایمان و و زایشگاه‌ها و ایجاد فضاهای اختصاصی برای مادران است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مشوق سوم برای مادران زایمان بی درد است، افزود: بحث بعدی در راستای سیاستهای تشویقی بسته زایمان طبیعی، توانمندسازی مادران در قالب برگزاری 8 جلسه آموزشی است.

وی از ایجاد صندوق ترویج زایمان طبیعی در قالب طرح تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: از محل هدفمندی و زایمانهایی که انجام می شود، رقمی به این صندوق خواهد رفت. از محل این صندوق که زیر نظر روسای دانشگاهها و بخشها قرار دارد، برای بازسازی زایشگاه‌ها، فرهنگ سازی و آموزش مادران استفاده می شود.

کد خبر 265351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha