از سرگیری پرداخت وام برای احیای بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار گرفته است تا یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مورد تأکید وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی بافت‌های فرسوده بار دیگر فعال شود.

بافت فرسوده

 عباس آخوندي كه از ساخت مسكن مهر در زمين‌هاي باير انتقاد كرده است، نوسازي بافت‌هاي فرسوده را به‌عنوان ظرفيتي براي ساخت مسكن مي‌داند اما اين موضوع پيچيدگي‌هاي زيادي دارد. دشواري دريافت تسهيلات مربوط به بافت فرسوده و توقف پرداخت وام وديعه مسكن در اين بخش موجب كند شدن روند احياي بافت‌هاي فرسوده شده است.
در اين شرايط وزارت راه و شهرسازي به‌دنبال از سرگيري پرداخت وام‌هاي مرتبط با بافت فرسوده است تا بتواند اين بخش را فعال كند. معاون وزير راه و شهرسازي از نهايي شدن شرايط پرداخت تسهيلات 30ميليون توماني خبر داده و ابتداي ‌ماه آينده را زمان آغاز طرح‌هاي حمايتي در اين بخش اعلام كرده است.
محمدسعيد ايزدي به مهر گفت: براساس توافقي كه با بانك مسكن داشتيم، اين تسهيلات مطابق با دستورالعمل گذشته و با نرخ سود 15درصد پرداخت مي‌شود و شركت عمران و بهسازي شهري ايران، مابه‌التفاوت اين سود را به بانك مسكن پرداخت كرده‌ است.
وي افزود: ما در حال پيگيري سهميه 200هزار واحدي براي سال93 هستيم. ايزدي با اشاره به 3نوع موافقتنامه براي پرداخت تسهيلات بافت فرسوده، گفت: تسهيلات 6بانك عامل، تسهيلات بانك مسكن و تسهيلات وديعه مسكن از سوي بانك توسعه تعاون، 3نوع راهكاري است كه دولت براي نوسازي و بهسازي بافت فرسوده درنظر گرفته است.

ازسرگيري پرداخت وام وديعه

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه موافقتنامه‌اي را با بانك توسعه تعاون براي وام وديعه مسكن به امضا رسانديم، اظهار داشت: بعد از 3سال كه پرداخت وام وديعه مسكن به‌طور كامل متوقف شده بود، دوباره پرداخت اين وام انجام مي‌شود و از هفته آينده ابلاغ خواهد شد. وي تصريح كرد: تسهيلات وام وديعه مسكن در كلانشهرها از 10 تا 12ميليون تومان، شهرهاي بزرگ از 8 تا 10ميليون تومان و شهرهاي كوچك از 5 تا 8 ميليون تومان با نرخ سود 4درصد درنظرگرفته شده است، البته براي نرخ سود هنوز با بانك توسعه تعاون به توافق نرسيده‌ايم اما تمام سعي ما اين است كه مطابق مصوبه عمل كنيم.

کد خبر 266272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha