همشهری آنلاین: در صورت تائید نهایی، برای اولین بار مسابفات فرمول E در تهران برگزار خواهد شد.

Formel E

در اجلاس جهانی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی که در مونیخ آلمان با حضور تمام کشورهای عضو برگزار گردید، طی دیدار و جلسه اختصاصی دکتر حمیدرضا مهرعلی، رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری کشورمان با ژان تات، رئیس FiA پیشنهاد میزبانی مسابقات فرمول E در ایران مطرح گردید و مورد استقبال رئیس فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، فدراسیون جهاني اتومبیلرانی جهت توسعه استفاده از انرژی‌های نوین به جای سوخت‌های فسیلی، چند سالی است که با همکاری صنایع بزرگ خودروسازی و دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی دنیا طرحی را در دست بررسی داشته تا اتومبیل‌های مسابقات فرمول یک با انرژی برق تولید گردد و مسابقات ویژه اتومبیل‌های فرمول به صورت برقی طراحی گردد.

طی اجلاس جهانی اخیر فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی در آلمان، خودروهای برقی مسابقات فرمول E رونمایی شد و طرح و چگونگی برگزاری این مسابقات اعلام گردید. بدین ترتیب اولین دوره مسابقات فرمول E (مسابقات فرمول با خودرو برقی) در نیمه دوم سال میلادی جاری برگزار می‌گردد.

دکتر حمیدرضا مهرعلی، رئیس فدراسیون اتومبیلرانی کشورمان در این خصوص گفت:

با توجه به این که مسابقات فرمول E جهت توسعه استفاده از انرژی‌های نوین، به ویژه انرژی الکتریکی و تشویق کاهش آلودگی هوا صرفاً در شهرها برگزار خواهد شد و نیاز به پیست ندارد، ما تقاضای برگزاری و میزبانی یک دوره مسابقات فرمول E را ارائه کردیم که با توجه به آلودگی هوای شهر تهران و لزوم فرهنگ‌سازی توسعه تولید و استفاده از خودروهای برقی و زیبایی‌های شهر تهران، برگزاری مسابقات فرمول E می‌تواند علاوه بر پوشش وسیع و جهانی تبلیغ جاذبه‌های گردشگری ایران و تهران، بر توسعه فعالیت خودروسازان داخلی در ورود به موضوع خودروهای برقی شهر اثرگذار باشد. در این مسابقات که برای اولین بار از سال 2014 در دنیا آغاز خواهد شد، 10 تیم شرکت خواهند کرد و صرفاً خودروهای تولیدی برقی در آن حضور خواهند داشت.

دکتر مهرعلی افزود:

پس از طرح پیشنهاد اولیه در حاشیه کنفرانس جهانی اتومبیلرانی، فرم‌ها و تفاهم‌نامه اولیه به ایران ارسال و از سوی ما به امضاء رسید که در مرحله بعدی بازرسين مربوطه برای بررسی امکانات برگزاری به کشورمان اعزام خواهند شد که در صورت نهایی شدن، ایران برای سال 2015 یا 2016 میزبان مسابقات جدید فرمول E خواهد شد.

 

کد خبر 266504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha