همشهری آنلاین: نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی درباره موضوع استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نگاه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی ارتقای کارایی و تحقق اهدافی است که نظام جمهوری اسلامی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار دارد.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در پاسخ به سوالی درباره سرانجام موضوع استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري گفت: دوستانی که تقاضای استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري را داشتند، تصمیم گرفتند که چند نفر را به عنوان نمایندگان خود انتخاب کرده و با وزیر و معاونانش جلساتی را داشته باشند.

وی افزود: در جلساتی که نمایندگان استیضاح‌کننده با وزیر علوم، تحقيقات و فناوري و معاونینش خواهند داشت علاوه بر اینکه دیدگاه‌های استیضاح‌کنندگان منتقل خواهد شد، بر روند تغییرات و تصمیمات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري هم اشراف پیدا خواهند کرد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان افراد استیضاح کننده از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات هستند، تصریح کرد: این افراد از دوستانی هستند که برگ استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري را امضا کرده بودند.

ابوترابی‌فرد در عین حال گفت: نمایندگان مجلس شوراي اسلامي درباره استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري تصمیمی گرفته و در حال پیش بردن آن هستند؛ امیدوارم که این تصمیم به ارتقای روند مدیریت و کارایی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري کمک کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، نگاه مجلس به استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري را تحقق اهدافی دانست که نظام از اين وزارتخانه انتظار دارد و افزود: ممکن است در روش‌ها یک مقدار اختلاف نظرهایی باشد ولی دغدغه‌های موجود بین نمایندگان و وزیر علوم مشترک است.

وی درباره جلسات نمایندگان منتخب استیضاح‌کنندگان با وزیر علوم نیز تصریح کرد: به نظر مي‌رسد این گفت‌وگوها می‌تواند به نزدیک‌تر شدن روش‌ها کمک کند؛ امیدوارم که در نهایت این مساله به افزایش ظرفیت وزارت علوم و انشاء الله تفاهم بیشتر دولت و مجلس کمک کند.

طبق اين گزارش، ماه گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را با 60 امضا تقدیم هیات رییسه کردند. بعد از رایزنی‌های گسترده بین رییس، نواب رییس و نمایندگان استیضاح‌کننده با وزیر و معاونین وزیر علوم و معاون پارلمانی رییس جمهوری، نمایندگانی که درخواست استیضاح فرجی‌دانا را داشتند، به مدت یک ماه این مساله را مسکوت گذاشتند تا عملکرد وی مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 266750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha