همشهری‌آنلاین: ناوی پیلای کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت:ˈ اقدامات اسرائیل در نوار غزه که شامل کشتار کودکان و تخریب منازل مسکونی است به احتمال زیاد به معنای نقض قوانین بین المللی و جرایم جنگی است.ˈ

ناوی پیلای کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل متحد

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، پیلای در سخنرانی افتتاحیه نشست اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین تبادل آتش بین حماس و نیروهای رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای روز دوشنبه اعلام کرد:ˈ درخواست مصر که از طرف کشورهای گروه عربی مطرح شده از حمایت دست کم 16 عضو برای تشکیل نشست فوری شورای حقوق بشر از مجموع 47 عضو این شورا از جمله روسیه، عربستان سعودی و چین برخوردار است و این نشست روز چهارشنبه برگزار می شود. ˈ

رویترز می افزاید: در پی هفده روز تجاوز زمینی، هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 650 فلسطینی به شهادت رسیده اند، افزون بر چهار هزار فلسطینی زخمی شده و بالغ بر یک هزار و 400 خانه مسکونی به طور کامل ویران شده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند در جنایات رژیم اسراییل در این مدت 161 کودک، 66 زن و 35 سالمند به شهادت رسیدندو یکهزار و 213 کودک، 698 زن و 161 سالمند دیگر نیز زخمی شده اند.

کد خبر 266756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha