چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
۰ نفر

امیرحسین اعظمی: درحالی‌که فاصله کمی تا شروع رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده است، فدراسیون فوتبال باشگاه‌ها را در فشار گذاشته تا مبلغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی را رسانه‌ای کنند.

فوتبال

در اين ميان اما فقط تيم‌هايي مثل استقلال، پرسپوليس، سپاهان و تراكتورسازي بيشتر تحت فشار هستند و ديگر تيم‌هاي ليگ برتري به‌نظر مي‌رسد كه سقف بودجه را رعايت كرده‌اند. سقف قرارداد و بودجه در سال‌هاي اخير هميشه يك موضوع مبهم در فوتبال ايران بود، اين در حالي است كه خيلي‌ها معتقدند باشگاه‌هاي معروف و متمول ايران هيچ وقت در اين سال‌ها سقف قرارداد را رعايت نكردند. در اين سال‌ها ميلياردها تومان خرج انتقال ستاره‌هاي فوتبال ايران شده ولي مديران و بازيكنان براي فرار از پاسخگويي هميشه واقعيت‌ها را در مورد مبالغ قرارداد پنهان كردند. اين در حالي است كه خيلي‌ها هم مخالف رسانه‌اي شدن دستمزد فوتبالي‌ها هستند و آن را يك موضوع شخصي مي‌دانند.

مهدي تاج نايب‌رئيس فدراسيون فوتبال با صراحت اعلام كرد باشگاه‌ها بايد مبالغ قراردادها را رسانه‌اي كنند و اگر چنين اتفاقي صورت نگيرد فدراسيون خودش براي رسانه‌اي كردن قراردادها دست به‌كار خواهد شد. در روزهاي گذشته هم چند باشگاه قراردادها را رسانه‌اي كردند ولي گويا فدراسيون منتظر اقدام 4باشگاه استقلال، پرسپوليس، سپاهان و تراكتورسازي است. نكته جالب اينجاست كه باشگاه استقلال در شرايطي كه به‌عنوان يكي از 3تيم پُرهزينه در فصل نقل‌و‌انتقالات است ديروز در وب سايت رسمي‌اش اعلام كرد كه هزينه‌هاي اين باشگاه براي فصل جديد نسبت به فصل گذشته 45درصد كاهش داشته است.

استقلال در حالي اين ادعا را كرده كه امسال هر 4ملي‌پوش خود را حفظ كرد و با جذب چند بازيكن، تغييرات گسترده‌اي را در تيمش به‌وجود آورده است. استقلالي‌ها ادعا كرده‌اند كه مبلغ قرارداد 4بازيكن ملي‌پوش اين تيم يك ميليارد است و مطمئنا اين موضوع براي فدراسيون فوتبال و اذهان عمومي قابل باور نيست. از طرفي روز گذشته كامران صاحب پناه رئيس هيأت مديره استقلال با انتقاد از فدراسيون و سازمان ليگ گفت: از لحاظ حرفه‌اي رسانه‌اي‌شدن قراردادها درست نيست و وقتي قراردادي منعقد مي‌شود در واقع 2طرف بايد محرم اسرار هم باشند. اگر الزام به انتشار قراردادها‌ست گناه اين مسئله از لحاظ حقيقي و حقوقي به‌عهده آنهايي است كه اين الزام را مي‌كنند. بهرام افشارزاده مديرعامل استقلال اما ديروز موضعي مخالف گرفت و رسما اعلام كرده كه مبلغ قراردادها شنبه يا يكشنبه منتشر خواهد شد.

پرونده مشكوك خلعتبري

داستان جدايي محمدرضا خلعتبري از پرسپوليس و بدهي او به باشگاه عجمان هم يكي از موارد پيچيده و مبهم در فصل نقل و انتقالات بود. در شرايطي كه از سوي مديربرنامه‌هاي خلعتبري عنوان مي‌شد باشگاه پرسپوليس بايد 650هزار دلار به عجمان بپردازد در نهايت اين بازيكن به سپاهان رفت و با عجمان نيز تسويه‌حساب كرد كه مشخص شد مبلغ پرداختي بسيار كمتر از مبلغ ادعا شده بوده است. جالب اينكه حسين هدايتي اخيرا اعلام كرده كه بدهي پرسپوليس به عجمان تنها 150هزار دلار بوده و خبري از جريمه مطرح نشده است. اين اتفاقات نشان مي‌دهد كه باشگاه‌ها موضعي روشن در مورد هزينه‌ها ندارند، اين در حالي است كه اداره ماليات هم براساس اطلاعات باشگاه‌ها در مورد مبلغ قرارداد، براي فوتباليست‌ها و مربيان ماليات درنظر مي‌گيرد. ديروز باشگاه سپاهان هم اعلام كرد هر وقت صلاح دانست مبلغ قراردادها را منتشر مي‌كند.

کد خبر 266776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha