همشهری آنلاین: جمعی از مراجع تقلید و نهادهای حوزوی در سخنان و بیانیه‌های جداگانه‌ای از مردم برای حضور پرشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

راهپپمایی روز قدس

به گزارش ایرنا، آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: مسلمانان باید با ایستادگی در مقابل دشمنان، قدس شریف را از چنگال صهیونیست‌های جنایتکار درآوردند.

وی افزود: مساله فلسطین از مهمترین مسائل جهان اسلام است که باید همه در مقابل آن به وظیفه خود عمل کنند لذا مسلمانان باید با ایستادگی در مقابل دشمنان، سرزمین غصب شده فلسطین را آزاد کنند و قدس شریف را از چنگال صهیونیست‌ها درآوردند.

آیت الله سبحانی ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارها برای پس گرفتن بیت المقدس، ایجاد آمادگی جهانی مسلمانان است که آخرین جمعه ماه مبارك رمضان هر ساله با اندیشه حکیمانه امام راحل این بستر را فراهم کرد تا همه مسلمانان یک صدا فریاد آزاد سازی قدس را سردهند.

وی گفت: راه نجات قدس، همبستگی همه مسلمانان و اتحاد آنها برای رسیدن به هدف و تلاش واقعی آنان در این مسیر است.

آیت اللهˈحسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز با صدور بیانیه‌ای گفت: به صهیونیستها و اشغالگران که در طول دوران عمر ننگین شان کاری جز تخریب و کشتار و جنایت نداشته‌اند می‌گوییم که دوران نکبت بار شما رو به پایان است و به تعبیر امام امت، این غده سرطانی ریشه کن خواهد شد.

وی تاکید کرده است: بر تمامی مسلمانان و آزادی خواهان جهان و ملت شریف و بزرگ ایران لازم است که باحضور پرشور و گسترده در راهپیمایی روز قدس، با قدم مستحکم و شعارهای کوبنده و پرشور تنفر خود را از این رژیم و جنایات مستکبران و صهیونیست ها اعلان داشته و حمایت خود را از همه مظلومان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین به نمایش بگذارند و بدانند که نفس های رژیم صهیونیستی به شماره افتاده است.

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید نیز در سخنانی گفت: حضور حماسی امت اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، سنت حسنه‌ای از امام(ره) برای آزاد سازی قدس از الحاد و شرک و رهایی قدسیان از ظلم و آوارگی است و همگان باید به این وظیفه مهم دینی عمل کنند.

وی حمایت از فلسطین را وظیفه هر مسلمان در هر جای دنیا دانسته و حضور حماسی امت اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را جهت آزاد سازی قدس از الحاد و شرک و رهایی قدسیان فلسطینی از ظلم و آوارگی ضروری دانست.

آیت الله ˈسید محمد علی علوی گرگانیˈ از اساتید برجسته حوزه در بیانیه ای به مناسبت روز قدس، گفت: روز قدس، روز فریاد علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی است.

وی در این بیانیه آورده است: اینجانب از تمامی مسلمانان جهان و دل سوختگان عالم درخواست می کنم که در روز قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و بهترین و زیباترین یادگار امام راحل که رضوان خدا بر او باد، در راهپیمایی حضور پیدا کرده و انزجار خود را از این همه ظلم، ستم و تجاوز استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل نشان داده و از مردم مسلمان فلسطین حمایت کنند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس، اعلام کرد: تکلیف امروز همه مسلمانان، حراست از آرمان قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین است.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به اهمیت راهپیمایی روز جهانی قدس امسال، آمده است: شرکت در راهپیمایی امسال با مشت های کوبنده، می تواند عزم مسلمانان در نابودی اسراییل و آزادی قدس شریف را به نمایش گذارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این بیانیه ضمن پاسداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به فرموده امام راحل(ره) به روز قدس نامگذاری شده است، همگان را به شرکت پرشور در راهپیمایی این روز دعوت کرده است.

در این بیانیه آمده است: امید است با دعاهای امت اسلامی در این روزهای آخر ماه مبارک رمضان و حضور گسترده خود در این راهپیمایی شاهد نابودی اسراییل غاصب باشیم.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور نیز با صدور بیانیه ای ضمن دعوت از ملت ایران برای حضور حماسی در راهپیمایی روز قدس، اعلام کرد: این روز، صحنه برائت از غاصبان و اقتدار ملت های حق طلب و آزادی خواه است.

در این بیانیه با دعوت از آحاد مردم وفادار به نظام مقتدر اسلامی جهت شرکت در راهپیمایی پرشکوه روز قدس، ملل مسلمان جهان را به دوری از تفرقه و اجتناب از اختلافات مذهبی فراخوانده و آورده است: ابراز تنفر و انزجار از استکبار جهانی، نشان از ایمان به قدرت لایزال الهی و موجب بر افکندن نقاب تزویر و نفاق از چهره بازی خوردگان و خود فروختگان خواهد بود.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز با صدور بیانیه ای به مناسب روز قدس اعلام کرد: مسلمانان جهان در روز قدس با سر دادن ندای اتحاد از آزادگی ملت فلسطین دفاع خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است : ایجاد گروه های تروریستی در بلاد اسلامی و برافروختن جنگ بین مسلمین، فرقه گرایی و تکفیر ابزارهای دیگری هستند تا خواب پریشان آمریکا و اسرائیل غاصب در تصاحب نیل تا فرات و تحقق سرزمین موعودشان تعبیر گردد، اما به فضل الهی تاریخ شاهد خواهد بود که این حیله آنان نیز چون سایر دسیسه هایشان رنگ خواهد باخت و هویت بازیگران پشت پرده که زمینه را برای ارتکاب زشت ترین فجایع انسانی به اسم دین فراهم می‌کنند، عیان تر از گذشته می شود.

در بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تتاکید شده است:مدیریت، کارکنان و طلاب حوزه های علمیه خواهران، ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین، همگان را به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت می کند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نیز در بیانیه ای آحاد ملت ایران را برای حضور هر چه باشکوه تر در راهپیمایی روز جهانی قدس فراخواند.

این بیانیه آمده است: ملت ایران، روز قدس امسال پر شورتر از سال های قبل در راهپیمایی شرکت خواهد کرد و فریاد یاری خود را به گوش فلسطینیان، بویژه مردم غزه، و جنایات رژیم اشغالگر را به گوش همه جهانیان خواهد رساند.

کد خبر 266807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha