جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در آستانه روز جهانی قدس به بررسی دیدگاه معظم له در زمینه حل موضوع فلسطین و از میان رفتن رژیم صهیونیستی پرداخته است.

راهپپمایی روز قدس

در این گزارش که روز پنجشنبه 2 مرداد روی پایگاه اطلاع رسانی این دفتر منتشر شد، آمده است: رهبر انقلاب در دیدار رمضانی امسال با جامعه دانشجویی، به تبیین ریشه‌ها و عوامل حمله اخیر صهیونیست‌ها به غزه پرداختند.

ایشان تاکید کردند: این جنایات خارج از تصور، واقعیت ذاتی رژیم گرگ صفت و کودک کشی است که تنها علاجش نابودی و از بین رفتن است البته تا آن هنگام، مقاومت قاطع و مسلحانه فلسطینی‌ها و گسترش آن به کرانه باختری، تنها راه مقابله با این رژیم وحشی است.

همان گونه که امام خمینی (ره) می فرمودند «اسرائیل باید از بین برود» برای این کار منطقی، جمهوری اسلامی ساز و کاری عملی در مجامع بین المللی ارایه داده است. این راه حل چیست و چه الزاماتی دارد؟

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به استناد بیانات و سخنرانی‌های معظم له، به 9 سوال متداول در زمینه سوالات پاسخ داده است:

1- چرا رژیم صهیونیستی باید از بین برود؟

واقعیت رژیم صهیونیستی این است که این رژیم جعلی در عمر 66 ساله خود از اول تولد نامشروع خود بارها و بارها با افتخار و گستاخی سیاست خشونت آشکار و مشت آهنین را به اجرا در آورده است.

2- معنی نابودی اسرائیل در نگاه امام (ره) چیست؟

نابودی اسرائیل به عنوان تنها راه علاج واقعی به معنی قتل عام مردم یهود این منطقه نیست برای این کار منطقی، جمهوری اسلامی ساز و کاری عملی در مجامع بین المللی ارایه داده است.

3- راه علاج امروز برای مقابله با اسرائیل چیست؟

تا زمانی که این رژیم آدمکش نابود شود، برخورد قدرتمندانه و مقاومت قاطعانه و مسلحانه راه علاج این رژیم ویرانگر است. رژیمی که خارج از «حد تفکر و تصور بشر» جنایت می کند با مقاومت قدرتمندانه فلسطینی ها دنبال چاره کار است و این ثابت می‌کند که صهیونیست‌ها فقط زبان قدرت را می‌فهمند.

4- اقدام فوری برای مقاومت چیست؟

کرانه باختری نیز باید مانند غزه مسلح شود و کسانی که علاقه مند به سرنوشت فلسطین هستند در این زمینه فعالیت کنند تا رنج و محنت مردم فلسطین در پرتو دست قدرتمند آنها و ضعف دشمن صهیونیست کاهش یابد.

5- علاج واقعی برای از بین بردن اسرائیل چیست؟

همه مردم اصلی فلسطین، از مسلمان و مسیحی و یهودی - نه مهاجران بیگانه - در هر جا هستند؛ در داخل فلسطین، در اردوگاه ها و در هر نقطه دیگر در یک همه پرسی عمومی و منضبط شرکت کنند و نظام آینده فلسطین را تعیین کنند.

6- تکلیف مهاجران غیرفلسطینی چه می‌شود؟

آن دولت بر آمده از رفراندوم بین مردم اصلی فلسطین پس از استقرار تکلیف مهاجران غیرفلسطینی را که در سالیان گذشته به این کشور کوچ کرده اند، معین خواهد کرد.

7- چه راه حل هایی مورد تایید نیست؟

ما نه جنگ کلاسیک ارتش های کشورهای اسلامی را پیشنهاد می‌کنیم و نه به دریا ریختن یهودیان مهاجر را و نه البته حاکمیت سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین المللی را.

8- چرا با طرح سازش موافق نیستیم؟

اگر موشک های غزه نبود رژیم صهیونیستی کوتاه نمی‌آمد، چرا که در کرانه باختری تنها سلاح مردم سنگ است اما این رژیم مردم آنجا را نیز کشتار و تحقیر می‌کند. اشغالگران حتی ملاحظه سازشکاران را نمی کنند و فقط در صورت برخورد مقتدرانه، احتمال کوتاه آمدن وجود دارد.

9- چطور طرح رفراندوم موفق خواهد شد؟

این یک طرح عادلانه و منطقی است که افکار عمومی جهانی آن را به درستی درک می کند و می تواند از حمایت ملت ها و دولت های مستقل برخوردار شود. البته انتظار نداریم که صهیونیست های غاصب به آسانی به آن تن در دهند و اینجاست که نقش دولت ها و ملت ها و سازمان های مقاومت شکل می گیرد و معنی می‌یابد.

کد خبر 266832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha