همشهری‌آنلاین: مسئولان و چهره‌های سیاسی در راهپیمایی روز قدس حضور یافته و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کردند. مهمترین اظهارات برخی از چهره‌های سیاسی در این گزارش منتشر شده است.

هاشمی رفسنجانی در جمع راهپیمایان

آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تقاطع خیابان‌های جمالزاده - آزادی به جمع راهپیمایان روز قدس در تهران پیوست تا انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کند.

ظریف : هواپیمای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه آماده است

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در حالی که از تقاطع خیابان فخررازی انقلاب به جمع راهپیمایان روز قدس پیوست، در جمع خبرنگاران گفت: اتفاقات هفته گذشته در غزه جای هیچ تأملی را برای سازمان‌های بین‌المللی باقی نگذاشته که با این حرکات به عنوان جنایات جنگی، ضد بشری و مصادیق بارز جنایات ضد انسانی برخورد بکنند و بیش از این حیثیت جامعه بین‌المللی را خدشه‌دار نکنند.

وی ادامه داد: حضور گسترده مردم در روز جهانی قدس که یادگار امام راحل است، این امکان را فراهم می‌کند که یادآوری مجددی به جامعه بین‌المللی بشود.

ظریف درباره ارسال کمک‌های انسان‌‎دوستانه ایران به غزه بیان کرد: کمک‌های انسان‌دوستانه ما برای ارسال به غزه آماده است. با دولت مصر تماس گرفته‌ایم، هواپیمای کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی که کمک‌های دارویی ارسال کند و بیماران و مجروحان را برای مداوا به ایران بیاورد، آماده است. امیدواریم دولت مصر هر چه سریعتر برای مجوز پرواز اقدام کند.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره حضور نمایندگان در این هواپیما و ورود به غزه خاطر نشان کرد: فعلا فقط کمک‌ها ارسال می‌شود.

روحانی: حقوق فلسطینیان با تکیه بر مجامع بین المللی تامین نمی شود

حجت الاسلام حسن روحانی پس از آنکه به جمع راهپیمایان روز قدس پیوست در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم که هر چه زودتر مردم فلسطین بتوانند زندگی عادی داشته باشند و برای این کار نیز همه باید به پا خیزند.

وی تاکید کرد: در صورتی می توانیم در مقابل متجاوزین پیروز شویم که مسلمانان ید واحده باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما می خواهیم مسلمین دنیا احساس ید واحده داشته باشند، تصریح کرد: در برابر اسرائیل جز وحدت، ایستادگی و مقاومت راهی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با تکیه کردن بر مجامع بین المللی مردم فلسطین به حقوقشان دست نمی یابند، گفت: ساکتان در مقابل این جنایت در تاریخ شرمنده هستند و تاریخ نسبت به آنها قضاوت خواهد کرد که کودکان بیگناه فلسطین این گونه کشته می شوند و آنها همچنان سکوت کرده اند.

رییس جمهوری با بیان اینکه روز قدس امسال از سال های قبل اهمیت بیشتری دارد، اظهار داشت: در روز قدس سال های گذشته، فریاد مردم برای این بود که سرزمین مسلمانان و قدس عزیز که به اشغال اشغالگران درآمده است، باید آزاد شود و مردم به وطن شان برگردند.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه اسراییل باید بفهمد سلاح های گذشته نمی تواند آنها را برای ادامه اشغالگری نگاه دارد و باید در مسیر انسانیت و خواست مردم و جهانیان قدم بردارد، تصریح کرد: اولین خواست جهانیان این است که حصر شکسته شود، مردم آزاد شوند، گذرگاه رفح باز شود، آتش و خون تمام شود، حمله به غزه قطع شود و مردم بتوانند زندگی معمولی و عادی داشته باشند.

محمد نهاوندیان و حسین فریدون رئیس جمهور را در این راهپیمایی همراهی کرده بودند.

همچنین مردم با دیدن رئیس جمهور با شعار دادن "سلام بر رهبری، درود بر روحانی "، روحانی، روحانی حمایتت می کنیم" و "مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا" انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

لاريجاني در راهپيمايي روز قدس در كرج

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی روز قدس در کرج شرکت کرده است.

حضور رئیس قوه و قضاییه در راهپیمایی روز قدس

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضاء و مسئولان قضایی هم اکنون همراه با مردم در راهپیمایی روز قدس حضور یافته اند.

آیت الله آملی لاریجانی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز قدس در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راهپیمایی بزرگ قدس امسال در شرایط ویژه ای انجام می شود و مردم بی دفاع غزه زیر حملات ضد بشری و سفاک رژیم صهیونیستی قرار دارند لذا راهپیمایی امروز پیام ویژه ای دارد.

وی افزود: ملت ایران همیشه در دفاع از مظلومیت فلسطین پیشرو بوده و امسال نیز سیل خروشانی را می بینیم که این جمعیت در همه کشورهای اسلامی شکل خواهد گرفت.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: راهپیمایی امروز پیام ویژه ای به رژیم ضد بشری صهیونیست دارد و آن این است که مردم مظلوم فلسطین و غزه تنها نیستند.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه خاطر نشان کرد: این سیل خروشان انشاء الله بزودی این ظلم را از جا برخواهد داشت و رژیم صهیونیستی که رژیم ضد بشری است با همت امت اسلامی از صحنه تاریخ محو می شود.

رئیس دستگاه قضا درباره سکوت جوامع مدعی حقوق بشر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی نیز گفت: نوعی نفاق در رفتار کشورهایی مانند آمریکا وجود دارد و آنها حقوق بشر را برای دفاع از عده ای که در بعضی کشورها همجنس باز هستند، می خواهد. اما در برابر ملت فلسطین که زیر هجوم و بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارد، سکوت کرده اند و از اسرائیل دفاع می کنند. این کشورها در جرائم رژیم صهیونیستی شریک هستند.

عزاداری راهپیمایان تهرانی برای مردم غزه

جمعی از راهپیمایان تهرانی در تقاطع خبابان انقلاب و فلسطین به عزاداری برای شهدای غزه پرداختند.

دسته عزاداری که دیگر راهپیمایان را نیز با خود همراه کرده اند با سنج و دمام ذکر یا حیدر و یا حسین و یا زینب سر داده اند

حضور مسئولان و چهره های سیاسی در راهپیمایی

سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، امیر عطا الله صالحی فرمانده ارتش، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علی یونسی دستیار رئیس جمهور در امور اقوام مذاهب، احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش ، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان، دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و علی اکبر ناطق نوری نیز از چهره هایی هستند که به خیل عظیم جمعیت راهپیمایان در تهران پیوسته اند.

گفتگو با هادی خامنه ای در مسیر راهپیمایی

حجت الاسلام سیدهادی خامنه ای عضو مجمع روحانیون مبارز و دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران با اشاره به حیاتی بودن روز قدس گفت: این روز کاملا با موجودیت و هویت مسلمانان مساوی است و همانطور که امام فرمودند روز قدس روز اسلام است.

وی افزود: برخی دولت های منطقه خیانتکار و مزدور هستند که باید توسط مردمشان منزوی شده و برکنار شوند و حکومتشان سقوط کند.

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: مسلمانان باید همیشه به این روز اهمیت بدهند تا زمانی که ریشه رژیم صهیونیستی به طور کامل از جهان کنده شود.

وی تاکید کرد: باید روز قدس را گرامی داشت و علیه رژیم اسرائیل با هر شیوه ای که درست و صحیح است چه از طریق مالی، قلمی، سلاح به مردم فلسطین کمک کرد.

یونسی : صهیونیست ها و کشورهای حامی آنان باید محاکمه شوند

حجت الاسلام علی یونسی مشاور رئیس جمهور امروز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سردمداران رژیم صهیونیستی و کسانی که حامی این رژیم در مقابل جنگ با مردم مظلوم غزه هستند باید محاکمه شوند و به مردم خود و همچنین دنیا پاسخگو باشند.

وی افزود: آنها با ایجاد گروه های تروریستی و حمایت از آنان سعی در پیشبرد اهداف خود در سایر کشورها از جمله عراق و سوریه دارند.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به رسانه های غربی و نحوه پوشش آنها تصریح کرد: تعدادی از رسانه های غربی اخبار این جنگ را به شکل دیگری منعکس و حتی تعدادی از این رسانه ها نیز این جنایات را خوب اطلاع رسانی کردند.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای غربی و سایر کشورها به جای اینکه از مردم غزه حمایت کنند با ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی زیر نظر اسرائیل فعالیت می کنند.

حجت الاسلام یونسی تصریح کرد: این موضوع برای کشورهای مزدوری که امنیت خود را از صهیونیست ها و آمریکایی ها گرفته اند نگران کننده است.

وزیر ورزش و جوانان در راهپیمایی حضور یافت

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران در راهپیمایی روز جهانی قدس با بیان اینکه تقدیر الهی پیروزی مستضعفین را مقدر کرده است، اظهار داشت: انشاءالله با یاری خداوند و مقاومت همه مسلمانان جهان، غزه و فلسطین آزاد می شوند.

وی افزود: صهیونیست ها بدانند چیزی جز شکست، خواری و بی‌آبرویی در انتظارشان نیست.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: روز قدس نمادی از همبستگی مسلمانان جهان با مردم فلسطین است.

گفتگو با صادق زیبا کلام در راهپیمایی

دکتر صادق زیباکلام، استاد دانشگاه علوم سیاسی و از چهره های اصلاح طلب در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر، علت حضورش در راهپیمایی روز قدس را محکومیت کشتار مردم غزه اعلام کرد.

زیباکلام گفت: در خصوص مسائل فلسطین ما نباید جلوتر از فلسطینیان حرکت کنیم، اما کشتار مردم غزه در فلسطین محکوم است.

بر اساس این گزارش، این استاد دانشگاه علوم سیاسی با همراه داشتن سجاده در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد.

حضور کارگردانان سینما و تلویزیون در راهپیمایی

جمع کثیری از هنرمندان سینما و تلویزیون از مقابل خانه سینما به راهپیمایی روز قدس پیوستند و به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند.

پیش از حرکت، محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما طی سخنانی کوتاه گفت: سینمای ایران در مواقع خاص و حساس همیشه در صحنه حاضر بوده و نقش خود را ایفا کرده است. امروز جنایت های غیرقابل قبولی در غزه در حال اتفاق است و سکوت مجامع بین المللی اتفاقی تکراری در این زمینه است. امروز جامعه اصناف سینمای ایران از جوامع بین‌الملل خواستار اعمال فشار بر پایان بخشیدن به جنایات رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: من از جمع سینماگرانی که دعوت ما را برای حضور در این راهپیمایی پذیرفتند کمال تشکر را دارم. سینماگران علیرغم مشکلات موجود همیشه نشان دادند که در مواقع خاص نقش حیاتی خود را ایفا می‌کنند و از حق دفاع می‌کنند. خانه سینما و تمام سینماگران رفتار ددمنشانه رژیم صهیونیستی در قبال غزه را محکوم می‌کنند.

در مراسم راهپیمایی امروز چهره هایی همچون محمدمهدی عسگرپور، رسول صدرعاملی، کمال تبریزی، منوچهر مشیری، فرهاد توحیدی، امین تارخ،‌ رضا میرکریمی، حسن بزدیده، مریلا زارعی، جعفر صانعی مقدم، امیر اثباتی، زینت رضا، روح الله مومنی، جلیل فرجاد، منوچهر شهسواری، منوچهر محمدی،‌علی دهکردی، غزل شاکری، شایسته ایرانی، مازیار میری، احد صادقی، رضا ناجی، ابراهیم مختاری، آتیلا پسیانی، امیرحسین شریفی، جواد نوروزبیگی، کریمی اکبری مبارکه، آتش تقی پور، حسن پورشیرازی، جمشید گرگین، غلامرضا موسوی، ضیاالدین دری، اسدالله نیک نژاد، فرشته طائرپور، یدالله صمدی، محمد رضا شریفی نیا، سامان مقدم، علیرضا شجاع نوری، مونا زندی، محمدرضا غفاری، فریبرز عرب‌نیا و ... حضور دارند.

نامه بیش از 1200 پزشک به دبیر کل سازمان ملل

بیش از هزار و 200 پزشک سازمان تامین اجتماعی در نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل نسبت به بمباران بیمارستان های غزه توسط رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

کد خبر 266860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha