همشهری آنلاین: فدریکا موگرینی وزیر خارجه ایتالیا با اشاره به فاجعه بمباران مدرسه سازمان ملل در غزه که موجب شهادت ۱۷ تن شد، گفت: این فاجعه باید وجدان‌ها را تکان دهد.

فدریکا موگرینیˈ وزیر خارجه ایتالیا

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه ایتالیا در پی‌حمله ددمنشانه تل اویو به مدرسه بیت حانون در غزه، بدون محکوم کردن رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد : فاجعه مدرسه سازمان ملل باید وجدان‌ها را تکان داده و طرفین درگیر در غزه را به سوی اتش بس فوری سوق دهد.

وی گفت: این فاجعه بار دیگر تاکیدی بر ضرورت پایان یافتن این درگیری‌ها است و حفاظت از غیرنظامیان و نمادهای سازمان ملل از جمله اصولی است که باید بشدت رعایت شود.

وی افزود: امیدوارم که طرفین درگیر درخواست‌های جامعه بین‌المللی را که تاکنون بی‌توجه مانده است، بپذیرند.

این در حالی است که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل حمله رژیم صهیونیستی به این مدرسه را به شدت محکوم و اظهار کرد که کارکنان سازمان ملل نیز در میان قربانیان وجود داشتند.

حملات رژیم صهیونیستی علیه مدرسه سازمان ملل بیت حانون که شماری از پناهندگان فلسطینی در آن حضور داشتند، منجر به شهادت 17 نفر از جمله هفت کودک شد و در این حمله همچنین 200 نفر مجروح شدند.

بر اثر حملات گسترده هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که از بیش از دو هفته پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد، تاکنون نزدیک به 820 نفر از ساکنان غزه شهید و بیش از پنج هزار نفر مجروح شده‌اند.

کد خبر 266896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha