دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: داشتن یک صندلی چرخدار قوی برقی بادوام برای افرادی که به کلی ناتوان از راه رفتن هستند، گاهی از ضروریات است. اما افرادی که فقط محددیت حرکت دارند، اغلب به وسیله‌ای نیاز دارند که تاحدی میزان نیازشان به راه رفتن برای انجام دادن کارها را کاهش دهد.

Zinger

برای پاسخگویی به نیاز همین گروه افراد است که شماری از صندلی‌های چرخدار برقی سبک تاشو به بازار شده‌آند.

به نوشیته گیزمگ یکی از آخرین این نمونه‌ها صندلی چرخدار «زینگر» (Zinger) است که سازنده‌اش مدعی است سبک‌ترین صندلی چرخدار برقی جهان است.

زینگر است با باتری ۳۶ ولتی لیتیوم- آیونی‌اش فقط ۱۷ کیلوگرم وزن دارد. در حالی که صندلی‌های چرخدار مشابه آن در بازار ۲۰ تا ۲۳ کیلوگرم وزن دارند. صندلی‌های چرخدار بادوام غیرتاشو ممکن است تا ۹۱ کیلوگرم وزن داشته باشند، هر چند که آنها برای استفاده تمام‌وقت و همه‌‌کاره بودن طراحی شده‌اند.

Zinger۲

چندین عامل باعث سبک وزن بودن این صندلی چرخ‌دار جدید شده است، از جمله استفاده از چارچوب آلومینیومی با مفاصل نایلونی، نشمینگاه شبکه‌ای نایلونی و یک موتور ۳۰۰ واتی ۲۶ ولتی که جعبه دنده ندارد.

به گفته سازندگان زینگر صندلی‌های چرخدار برقی معمولی از دو موتور دنده‌ای استفاده می‌کنند که هر یک از آنها وزنشان از کل زینگر بیشتر است. به علاوه یک موتور منفرد نیاز به باتری بزرگی ندارد.

این صندلی چرخدار می‌توانست حداکثر به سرعت ۹.۷ کیلومتر بر ساعت و مسافت پیموده شده ۱۲۰۹ کیلومتر برسد و از شیب‌های تا ۱۰ درجه بالا رود. همچنین به سرعت می‌توان آن را تا کرد و در صندوق یک ماشین معمولی جای داد.

کد خبر 267036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha