دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بررسی های بازار کار در کشور نشان می‌دهد ۲۸ تا ۳۰ درصد نیروی کار در ایران شغل دوم و عده‌ای هم شغل سوم دارند.

نیروی کار

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مسلم خانی ، مدرس کارآفرینی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان این مطلب درباره وضعیت نیروی کار در ایران گفت: این آمار مربوط به شاغلان بخش‌های دولتی وغیر دولتی است و 22 درصد نیروی کار هم اعلام کرده‌اند تمایل دارند شغل دوم یا سوم داشته باشند اما فراهم نشده است.

 

او با بیان این‌که افراد اگر در شغل اول از نظر روانی رضایت نداشته باشند به سمت شغل‌های دیگر می‌روند ،افزود: معمولا بهره‌وری افرادی که تخصص،استعداد و علاقه آنها با شغل‌شان تناسب ندارد ، کاهش پیدا می‌کند.


خانی گفت : حدود 17 عامل برای روی‌آوردن به شغل دوم و سوم وجود دارد که برجسته‌ترین آنها کافی‌نبودن درآمد شغل اول برای تامین هزینه‌های خانواده است.


او تاکید کرد: افرادی که تحصیلات آنها با شغل‌شان تناسب ندارد ، معمولا تلاش می‌کنند شغل دوم را متناسب با توانمندی و تخصص خود به‌دست آورند.


خانی تصریح کرد : اگر نهادهای تصمیم‌گیر تلاش کنند درآمد شغل افراد و تخصص با اشتغال تناسب داشته باشد می توان به حذف پدیده دو شغلی و یا چند شغلی کمک کرد اما نقطه اغاز این کار شایسته‌سالاری است و در آن صورت می‌توان نرخ بیکاری را هم کاهش داد.

کد خبر 267173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha