همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا نام چهار تن از افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا که نامش فاش نشد تصدیق کرد که این افراد از همکاران تجاری پوتین هستند و انتظار می‌رود نامشان روز چهارشنبه (۸ مرداد) افشا شود.

به گزارش پرس تي وي، اروپا به دلیل آنچه که خود حمایت مسکو از معترضان حامی روسیه در شرق اوکراین می‌نامد این تحریم‌ها را که شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت مسافرتی می‌شود، اعمال کرده است.

انتظار می‌رود اتحادیه اروپا مرحله سوم از تحریم‌های خود را اعمال کند، هدفِ این تحریم‌ها اقتصاد روسیه از جمله بازارهای سرمایه و فناوری حساس و دفاعی این کشور است.

همچنین گفته می‌شود ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در نظر دارند فروش تسلیحات به روسیه را ممنوع کنند و در عوض یک سری دیگر از اقدامات تنبیهی را اجرا نمایند.

صندوق بین‌المللی پول هفته گذشته هشدار داد که وضعیت اقتصاد کشورهای اروپایی که روابط تجاری فعال و مستقیمی با روسیه دارند با تشدید تحریم‌ها علیه روسیه وخیم‌تر خواهد شد.

اتحادیه اروپا و امریکا مسکو را به دست داشتن در بحران موجود در شرق اوکراین متهم کرده‌اند. بحران این منطقه پس از آن شدت گرفت که کی‌یف برای خاموش کردن اعتراض‌ها در حمایت از روسیه اواسط آوریل عملیات نظامی خود را آغاز کرد.

تهدید برای افزایش تحریم‌ها پس از آن شدت گرفت که پرواز ام‌اچ ۱۷ مالزی ۱۷ جولای در مسیر خود از آمستردام به سوی کوالالامپور در منطقه دونتسک واقع در شرق اوکراین سقوط کرد.

قدرت‌های غربی مدعی هستند معترضان حامی مسکو این هواپیما را منهدم کردند با وجود این طرفداران روسیه مداخله در این واقعه تلخ را رد کرده‌اند.

کد خبر 267235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha